گروه بین‌الملل- ‌ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم وارد کشتی ایرلندی حامل مواد کمکی برای غزه شده‌اند. به گزارش بی.‌بی.‌سی نظامیان صهیونیست ادعا کردند که ورود به کشتی ریچل کوری، در فاصله ۳۰ کیلومتری ساحل غزه، به طور صلح‌آمیز انجام شده‌است و سرنشینان کشتی به سربازان اجازه داد‌ه‌اند تا وارد کشتی شوند. نیروهای اسرائیلی اکنون این کشتی را به سوی بندر اشدود هدایت می‌کنند تا محموله‌اش را بازرسی نمایند. در حال حاضر تماس با هیچ یک از فعالان طرفدار فلسطینیان که در کشتی هستند امکان پذیر نیست.

پیش‌تر، دولت اسرائیل تاکید کرده بود که از رسیدن این کشتی به ساحل غزه جلوگیری خواهد کرد؛ ولی کشتی به جای عبور از نزدیکی سواحل اسرائیل، ظاهرا مسیر دیگری را برای رسیدن به غزه در پیش گرفته بود. این در شرایطی است سرنشینان کشتی پیش‌تر گفته بودند در صورت حمله اسرائیل، مقاومت نخواهند کرد. این در شرایطی است که آمریکا-‌ مهم‌ترین متحد رژیم صهیونیستی می‌گوید وضعیت جاری محاصره غزه باید تغییر کند؛ اما در عین حال ادعا می‌کند که تغییر آن به طوری که نیازهای مردم غزه و نیز امنیت اسرائیل تامین شود به زمان نیاز دارد. رژیم صهیونیستی قلمروی آبی غزه را کنترل می کند و پیش از این تاکید کرده بود که به کشتی ریچل کوری اجازه عبور نخواهد داد.

در همین حال احمد یوسف، رییس کمیته دولتی مبارزه با محاصره غزه در دولت حماس و عضو این جنبش در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که ممانعت اشغالگران از ورود کشتی «ریچل کوری»، جنایت دیگری است که اسرائیل کمتر از یک هفته آن را مرتکب شده است.

او در ادامه افزود: «‌‌ما خواهان فشار بین‌المللی برای توقف دزدی دریایی اسرائیل هستیم. در مقابل این دزدی دریایی نمی‌توان سکوت کرد؛ چرا که این اقدام تهدید کننده انسانیت است.» یوسف گفت: «اسرائیل انسانیت را زیر پا گذاشته است و تلاش می‌کند قوانین جهانی دریایی را از بین ببرد.»

رییس کمیته دولتی مبارزه با محاصره غزه در دولت حماس ادامه داد: «‌این کشتی‌ها مقدمه‌ای برای شکسته شدن محاصره نوار غزه هستند. در حال حاضر تعداد زیادی از کشتی‌ها که حامل فعالان و نمایندگان کشورهای جهان هستند در حال آمادگی برای حرکت به سوی نوار غزه هستند تا بتوانند از این طریق صدای عدالت را با وجود اقدامات اسرائیل به گوش همه برسانند.» یوسف همچنین تاکید کرد: «این کشتی‌ها طی هفته‌های آینده به نوار غزه خواهند رسید.» در همین حال هزاران تن از مردم استرالیا دیروز در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی، تظاهرات برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان در سیدنی پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند. اکثر تظاهرات‌کنندگان از مهاجران ترکیه‌ای و لبنانی بودند.