گروه بین‌الملل- خدمه پرواز شرکت هواپیمایی بریتیش‌ایرویز دیروز یکشنبه دست به اعتصاب پنج روزه جدیدی زدند؛ زیرا در مذاکرات با مدیریت این شرکت درمورد دستمزدها و شرایط کار پیشرفتی حاصل نشد. شرکت بریتیش‌ایرویز اعلام کرد پروازهایی که از فرودگاه هیترو و به این فرودگاه انجام می‌شود تحت تاثیر این اعتصاب قرار خواهند گرفت. اما این شرکت هواپیمایی خبر داد می‌تواند بیش از نیمی از خدمات خود را ارائه دهد؛ زیرا خدمه پرواز بیشتری تصمیم گرفتند از صف اعتصاب‌کنندگان خارج شوند.

این شرکت اضافه کرد همه پروازها از فرودگاه‌های کوچک‌تر گاتویک و لندن سیتی انجام می‌شوند.

خدمه پرواز بریتیش‌ایرویز که در تاریخ ۲۴ مه دست از کار کشیدند، پس از شکست مذاکرات در روز جمعه دور جدیدی از اعتصاب‌ها را آغاز کردند. آنها قصد دارند درصورت حل نشدن اختلافات تا ۵ ژوئن اعتصاب کنند.

اعتصاب هفت روزه کارکنان بریتیش‌ایرویز در ماه مارس حدود ۴۳ میلیون پوند (۶۳ میلیون دلار) به این شرکت ضرر زد.

شرکت هواپیمایی بریتیش‌ایرویز اعلام کرد قصد دارد بیش از ۷۰ درصد از پروازهای راه دور خود را انجام دهد. این درحالی است که طی اعتصاب هفته گذشته ۶۰ درصد از پروازهای راه دور انجام شد. ۵۵ درصد از پروازهای مسافت کوتاه این شرکت نیز انجام می‌شود. براساس اعلام سایت فرودگاه هیترو بسیاری از پروازهای خروجی شرکت بریتیش‌ایرویز انجام شد؛ اما پروازهای این شرکت از کشورهای آفریقای جنوبی، واشنگتن و مصر به مقصد لندن صبح دیروز لغو شدند.

اتحادیه کارگری یونایت که نماینده ۹۰ درصد از ۱۲،۰۰۰ خدمه پرواز شرکت بریتیش‌ایرویز است ویلی والش مدیرعامل این شرکت رامسوول به بن‌بست رسیدن مذاکرات دانست.

براساس اعلام شرکت بریتیش‌ایرویز این شرکت پیشنهاد بسیار عادلانه‌ای را به کارکنان ارئه داده است و تغییراتی همچون کاهش تعداد کارکنان در پروازهای راه دور برای غلبه بر کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی ضروری است.