ایسنا- رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) بزرگ‌ترین مانور نظامی خود را به مدت پنج روز با هدف ارزیابی آمادگی جبهه داخلی این رژیم در مقابل جنگ احتمالی و شلیک موشک‌ها به‌صورت هم زمان از سوریه، لبنان و نوار غزه آغاز کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشتند که این مانور جزو تمرین‌های سالانه این رژیم است که به «نقطه عطف ۴» معروف است.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند:‌ در این مانور قرار است طی یک هفته تمرین‌هایی صورت گیرد تا آمادگی نیروهای اسرائیلی برای رویارویی با صدها یا هزاران موشک شلیک شده به شهرهای اسرائیلی بررسی شود. در همین راستا مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این مانور هیچ پیام تنش‌زایی در برندارد و جزو تمرین‌های سالانه این رژیم به حساب می‌آید. در این مانورها قرار است روز چهارشنبه آژیر‌هایی به صدا در بیاید که از تمام ساکنان اراضی اشغالی می‌خواهد به پناهگاه‌ها بروند و خود را از حمله‌های احتمالی موشکی حفظ کنند.

براساس گزارش شبکه خبری سی.ان.ان عربی؛ یک منبع امنیتی بلند پایه صهیونیست در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت اظهار داشت: در هر جنگ‌ آتی، جبهه داخلی دومین جبهه مهم برای ما تلقی می‌شود و تمرین‌هایی از این نوع، از میزان تلفات می‌کاهد و چه بسا سرنوشت جنگ را تعیین کند. در این مانور سازمان ملی حوادث غیرمترقبه، فرماندهی جبهه داخلی ارتش، نیروهای اورژانس و امداد و نجات، وزارتخانه‌ها وارگان‌های محلی شرکت دارند و قرار است با احتمال هک سیستم‌های کامپیوتری ارتش رژیم صهیونیستی مقابله شود. این در حالی است که هیات برنامه‌ریز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام داشت: طی تماس‌هایی که با تحلیل گران نظامی در منطقه و همچنین مقام‌های مصری و اردنی داشتیم این اطمینان را به آنها دادیم که هدف از این مانور، حمله به هیچ منطقه‌ای نیست. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تمامی سفیران کشورهای مختلف درخواست کرد که به مقر این وزارتخانه مراجعه کند تا در جریان مانورها قرار بگیرند.