مقام‌های پاکستانی می‌گویند چند نفر را در ارتباط با توطئه بمب‌گذاری اخیر در میدان تایمز شهر نیویورک دستگیر کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری‌ها یکی از دستگیر شدگان صاحب یک شرکت غذارسانی است که سفارت آمریکا در پاکستان از آن غذا تهیه می‌کند. هنوز روشن نیست چه زمانی این دستگیری‌ها انجام شده است. اما اخیرا چند مقام امنیتی آمریکایی به پاکستان رفته بودند.

متهم اصلی فیصل شهزاد شهروند آمریکایی پاکستانی تبار است که دو روز پس از این بمب‌گذاری نافرجام دستگیر شد. آقای شهزاد هنوز همه پنج اتهام خود را نپذیرفته است.

بر اساس مدارک دادگاه او اعتراف کرده که در صدد منفجر کردن خودروی حامل بمب در میدان تایمز بوده و در مناطق قبیله‌ای پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان آموزش دیده است.

پلیس او را ۵۳ ساعت پس از این ماجرا در هواپیمایی در فرودگاه جان اف کندی نیویورک و لحظاتی قبل از پرواز دستگیر کرد.

دادستان‌ها می‌گویند وی تاکنون با بازجویان خود همکاری کرده است.

خبر دستگیری‌های اخیر پس از آن منتشر شد که سایت سفارت آمریکا در اسلام آّباد اعلام کرد رستورانی که به آنها غذا می‌دهد احتمالا با «گروه‌های تروریستی» مرتبط است. سفارت آمریکا از شهروندان و شرکت‌های آمریکایی خواست از شرکت خدمات غذایی حنیف راجپوت استفاده نکنند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند توطئه بمب‌گذاری در نیویورک با طالبان پاکستان مرتبط است. چند روز پیش یک هیات آمریکایی شامل ژنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی و لئون پنتا، رییس سازمان سیا در سفر به اسلام آباد از همکاری پاکستان در تحقیقات مربوط به بمب‌گذاری میدان تایمز تمجید کرد.