باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا طی سال گذشته میلیون‌ها دلار از محل حق تالیف کتاب‌های خود درآمد داشته و یک سگ ۱۶۰۰ دلاری به‌عنوان هدیه دریافت کرده است. براساس مدارکی که کاخ سفید منتشر کرده کتاب‌های «رویاهای پدرم» و «جرات امید» هرکدام یک میلیون دلار برای او عایدی داشته است. در مدارک مالی باراک اوباما یک سگ پرتغالی بنام «بو» نیز ذکر شده که هدیه سناتور فقید ادوارد کندی و همسرش بود.

ارزش این سگ ۱۶۰۰ دلار ذکر شده است.

این مدارک ارزش مدال و دیپلم جایزه صلح نوبل را «غیرقابل‌تعیین» ذکر کرده است.اما اوباما ۱/۴ میلیون دلار جایزه نقدی صلح نوبل را به موسسات خیریه داده است.

جو بایدن نیز دارایی خود را بین ۱۵۵ هزار تا ۶۷۵ هزار دلار ذکر کرده است.این ارقام لزوما شامل رقم دقیق دارایی‌ها یا درآمد افراد نمی‌شود بلکه برآوردی تقریبی را در بر می‌گیرد.

بین ۲/۳ تا ۷/۷ میلیون دلار نیز در حساب جاری، اوراق قرضه و حساب‌های پس‌انداز برای تحصیلات دانشگاهی دختران اوباما ذکر شده است.رییس‌جمهوری آمریکا صدها هزار دلار هم از سهام و اوراق قرضه ای که از مادربزرگش به ارث برده درآمد داشته است.در آوریل گذشته کاخ سفید اعلام کرد باراک‌اوباما و همسرش میشل در سال ۲۰۰۹ پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشتند که عمدتا ناشی از فروش کتاب‌هایشان بوده است.حقوق سالانه اوباما به‌عنوان رییس‌جمهوری نیز سالانه ۴۰۰ هزار دلار است.