گروه بین‌الملل- دیروز چهارشنبه قیمت نفت به حدود ۷۶ دلار در هر بشکه رسید، زیرا سرمایه‌گذاران به تقاضای روبه رشد برای نفت خام بیشتر از آسیب‌پذیری یورو اهمیت دادند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۷/۷۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۴۳ سنت کاهش در رقم ۳۷/۷۶ دلار ثابت شد.

پس از آن که قانون‌گذاران اروپا در اوایل هفته بسته نجات مالی یک تریلیون دلاری را تصویب کردند، سرمایه‌گذاران نفت خام تغییرات یورو را مورد بررسی قرار می‌دهند. با افزایش ارزش دلار در برابر یورو قیمت کالاهایی مثل نفت که به دلار محاسبه می‌شوند برای سرمایه‌گذارانی که از یورو استفاده می‌کنند گران‌تر می‌شود.

موسسه نفت آمریکا اواخر روز سه‌شنبه گزارش داد میزان ذخایر نفت آمریکا طی هفته گذشته کمتر از حد انتظارات و ۳۶۲،۰۰۰ بشکه افزایش یافته است. تحلیل‌گران افزایش ۷/۱ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. اما بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا میزان ذخایر بنزین کاهش یافته است درحالی که ذخایر فرآورده‌های نفتی تغییر چندانی نداشته است.

برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند افزایش تقاضا برای نفت خام در اقتصادهای نوظهور به رشد قیمت نفت کمک خواهد کرد.

در دیگر معاملات بورس نیوریورک برای ماه ژوئن قیمت نفت کوره به ۱۳۹۷/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۹۳۶/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۱۶۳/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۸۱/۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد.