گروه بین‌الملل‌- ‌مقامات امنیتی عراق، دیروز و یک روز پس از آنکه حملات تروریستی در سراسر این کشور به کشته شدن ۱۱۹ نفر و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر منجر شد، تدابیر امنیتی در اطراف بغداد و دیگر مناطق کشور را افزایش دادند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حملات زنجیره‌ای و سرتاسری روز دوشنبه در عراق که از شهرهای شمالی این کشور تا بصره در جنوب-‌که شهری نسبتا آرام به شمار می‌رود‌- را فرا گرفت. این حملات پس از پیروزی‌های اخیر علیه شورشیان انجام شد و پرسش‌ها درباره میزان مقاومت شبه‌نظامیان را افزایش داد.

دیروز شمار زیادی از هلی‌کوپتر‌ها بر‌فراز بغداد به گشت‌زنی پرداختند و تعداد زیادی از ایست‌های بازرسی جدید به خصوص در شرق بغداد ایجاد شد. با این وجود در گذشته پس از آرام شدن اوضاع ایست‌های بازرسی نیز جمع می‌شدند.

در جنوب بغداد و در حوالی مرکز استانی هیله، جایی که بیشتر حملات مرگبار در آن رخ داده‌است، مقامات امنیتی نیروهای نظامی در حوالی ایست‌های بازرسی را افزایش دادند بازدید‌های بیشتری از خودرو‌ها انجام دادند. دست کم ۵۰ نفر در هیله و پس از آنکه دو خودرو در یک کارخانه منفجر شد جان خود را از دست دادند. پس از آن شمار زیادی برای تماشای حادثه به این منطقه رفتند و توسط یک حمله انتحاری جان باختند.