ایسنا- حزب دموکرات مسیحی صدراعظم آلمان با کسب ‌٣٥ درصد آرا، از دست یافتن به اکثریت آرا در ایالت نورد راین وستفالن بازماند. نتیجه انتخابات ایالت نورد راین وستفالن که بزرگترین ایالت آلمان محسوب می‌شود، حاکی از شکست حزب دموکرات مسیحی (CDU) است که در نتیجه آن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اکثریت آرا را در شورای فدرال آلمان نیز از دست می‌دهد. به گزارش خبرگزاری آلمان، یورگن روتگرز نخست وزیر این ایالت از حزب دموکرات مسیحی، در انتخابات این ایالت از به دست آوردن آرای کافی بازماند. کسب ‌٣٥ درصد آرا در این ایالت توسط حزب دموکرات مسیحی در حالی صورت می‌گیرد که این حزب در انتخابات سال ‌٢٠٠٥ موفق به کسب ‌٨/٤٤ درصد آرا شده بود. این در حالی است که حزب سبز با کاندیداتوری «سیلویا لورمن» موفق به کسب بیش از ‌١٢ درصد آرا شد. حزب سبز در انتخابات سال ‌٢٠٠٥ موفق به کسب ‌٢/٦ درصد از آرا شده بود.

حزب دموکراتیک آزاد نیز با کاندیداتوری «آندریاس پینک وارت» نیز موفق به کسب ‌٧/٦ درصد آرا شد. نتیجه این انتخابات به گونه‌ای است که اکنون حاکمیت ائتلاف زرد - سیاه در ایالت نورد راین وستفالن و مرکز آن یعنی دوسلدوف غیرممکن است. برخلاف آن ائتلاف قرمز (سوسیال دموکرات‌ها) - سبز و یا سبز - سیاه (اتحاد دموکرات مسیحی - سوسیال مسیحی) به عنوان گزینه‌های محتمل وجود دارد. در پی اعلام نتایج انتخابات، چندین سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی نسبت به نتیجه این انتخابات ابراز ناامیدی کردند. نخست وزیر این ایالت از شبی تلخ برای خود و حزب دموکرات مسیحی سخن گفت. وی گفت: مجموعه‌ای از دلایل علت شکست ما در این ایالت بود. روتگرز شخصا مسوولیت نتایج ضعیف این ایالت را عهده‌دار شد. ناظران سیاسی در دوسلدوف پیشتر اعلام کرده بودند که روتگرز پیشنهاد استعفای خود را مطرح کرده است. بر خلاف اظهارات مقامات سوسیال دموکرات، حزب دموکرات مسیحی و «کرفت» کاندیدای این حزب از روزی خوب در ایالت نورد راین وستفالن سخن به میان آورد. «کرفت» گفت: سوسیال دموکرات‌ها بار دیگر اینجا هستند. ‌اولین مذاکرات را با سبزها انجام خواهم داد. کرفت افزود:‌ من از طریق ائتلاف با آنها به عنوان نخست وزیر انتخاب خواهم شد.

وی احتمال تشکیل ائتلاف با چپ‌ها را نیز منتفی ندانست.

زیگمار گابریل، رییس حزب سوسیال دموکرات نیز با اشاره به شکست دموکرات مسیحی‌ها گفت: سیستم روتگرز کنار رفت.

گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان از حزب دموکراتیک آزاد نیز با اعتراف به شکست لیبرا‌ل‌ها گفت: ما به اهداف انتخاباتی خود دست نیافتیم. وستروله همچنین از اعلام خطر برای احزاب دولت در برلین سخن گفت. نورد راین وستفالن با دارا بودن ‌١٨ میلیون جمعیت، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است. ‌٣/١٣ میلیون تن از این ‌١٨ میلیون تن، واجد شرایط رای دادن هستند. ویلی ویمر، یکی از مقامات دفاعی سابق حزب دموکرات مسیحی که در این انتخابات متحمل شکست شد، با اشاره به نتایج ضعیف این انتخابات خواهان استعفای هرچه زودتر آنگلا مرکل شد. ویمر استعفا و کناره‌گیری مرکل را اجتناب ناپذیر دانست. وی گفت: شکست سوسیال دموکرات‌ها اثر هنری آنگلا مرکل و گوئیدو وستروله است.