گروه بین‌الملل‌-‌ احزاب اصلی مخالف دولت بریتانیا دیروز ابراز امیدواری کردند که بتوانند به زودی به توافقی برای تشکیل یک دولت جدید دست یابند و بن‌بست چهارروزه‌ تشکیل ائتلاف را که پس از انتخابات روز پنجشنبه این کشور به وجود آمده‌است، پایان دهند، انتخاباتی که هیچ برنده مطلقی نداشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب محافظه‌کار بریتانیا که حزبی متمایل به راست میانه است و از سوی دیوید کمرون رهبری می‌شود و همچنین حزب لیبرال دموکرات که حزبی میانه به شمار می‌رود در راه دست‌یابی به توافقی برای تشکیل دولت جدید که کمرون ریاست آن را بر‌عهده داشته باشند به بن‌بست خورده‌اند.

با این همه هم حزب محافظه‌کار و هم حزب لیبرال دموکرات با فشار فزاینده‌ای از سوی گوردون براون، نخست‌وزیر و رهبر حزب کارگر مواجه هستند تا هرچه زود‌تر اعلام توافق کنند و یا شکست در تشکیل ائتلاف را اعلام نمایند.

در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه حزب محافظه‌کار موفق شد بیشترین کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد، حزب کارگر در رتبه دوم قرار گرفت و لیبرال دموکرات‌ها سوم شدند.

ویلیام هاگ، یکی از چهار مذاکره‌کننده حزب محافظه‌کار برای تشکیل دولت ائتلافی با لیبرال دموکرات‌ها به سمت محل انجام این مذاکرات می‌رفت دراین‌باره به خبرنگاران گفت که مذاکرات به خوبی انجام می‌شود و امیدوار است که پیشرفت‌های بیشتری به زودی انجام شود.

در همین حال، نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات هم تاکید کرد که سیاست‌مداران به سرعت در حال فعالیت هستند تا بتوانند به توافقی سریع و پایدار برای ایجاد ائتلاف دست‌یابند.

او اضافه کرد: « تشکیل ائتلاف اندکی زمان‌بر است اما ما امیدواریم تا بتوانیم هرچه زودتر اعلام کنیم که به طور کامل موفق به تشکیل ائتلاف شده‌ایم.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که الیستر دارلینگ، وزیر اقتصاد بریتانیا از احزاب محافظه‌کار و لیبرال دموکرات خواست تا هرچه سریعتر و ظرف مدت چند ساعت برای ائتلاف به توافق دست‌یابند تا بازار‌های مالی را آرام کنند و کشور را از ناپایداری خارج نمایند.