گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۶ دلار رسید زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند گزارش دولت آمریکا که قرار است اواخر این هفته منتشر شود افزایش میزان ذخایر نفت را در این کشور نشان خواهد داد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۹۰/۸۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۴ سنت افزایش در رقم ۱۹/۸۶ دلار ثابت شد.

روز دوشنبه قیمت نفت بالاترین سطح ۱۸ماهه یعنی رقم ۱۵/۸۷ دلار را نیز ثبت کرد. به دلیل پیش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی بر این که اقتصاد روبه رشد آمریکا و جهان تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد، قیمت نفت از ماه فوریه تاکنون ۲۳ درصد رشد کرده است.

اما براساس بررسی مرکز پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مک‌گراو-هیل، میزان ذخایر نفت آمریکا طی هفته گذشته ۵/۱ میلیون بشکه افزایش داشته است.

سرمایه‌گذاران همچنین نگرانند که قیمت بالاتر فرآورده‌های نفتی چون بنزین سرانجام رشد اقتصادی را تضعیف خواهد کرد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه ژوئن قیمت نفت کوره به ۳۱۷/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۳۹۹/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۰۲۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۷/۸۷ دلار در هر بشکه معامله شد.