برگزاری انتخابات سراسری در انگلستان

گروه بین‌الملل- روز پنجشنبه ۶ مه مردم انگلستان در انتخاباتی که نزدیک‌ترین رقابت طی چندین سال گذشته است شرکت خواهند کرد. اکثر نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده افزایش مقبولیت غیرمنتظره حزب سوم انگلستان یعنی حزب لیبرال دموکرات است و این امر احتمالا بدین معنی است که هیچکدام از احزاب کارگر و محافظه‌کار اکثریت کرسی‌های وست‌مینستر را به دست نخواهند آورد. در صورت به وجودآمدن پارلمانی که در آن هیچکدام از احزاب اکثریت را به دست نیاورده‌اند، رهبران سه حزب اصلی به منظور مشخص‌شدن این که اگر لیبرال دموکراتها موازنه قدرت را به دست آورند آماده تشکیل ائتلاف یا حمایت از دولت اقلیت هستند یا خیر مذاکراتی را در پیش خواهند گرفت. برنامه اروپا برای نجات یونان

برنامه اروپا برای کنترل شیوع بحران بدهی یونان در سراسر این قاره به دوش مردمی خواهد افتاد که مجبورند صورت حساب‌ها را پرداخت کنند. روز یکشنبه یونان اعلام کرد با اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول به توافق رسیده است. اما طی هفته جاری در پارلمان آلمان و فرانسه درمورد این بسته نجات مالی رای‌گیری می‌شود. نارضایتی درمیان یونانی‌ها شدید خواهد بود. آژانس‌‌های رتبه‌بندی رتبه اعتبارات پرتغال و اسپانیا را نیز کاهش داده‌اند. دیگر کشورهای اروپایی با بدهی‌های کلان نیز در آینده نزدیک با کاهش رتبه اعتبار روبه‌رو خواهند شد.

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در آلمان

صدراعظم آلمان آنگلا مرکل امیدوار بود اقدام درمورد بحران بدهی یونان را تا پس از انتخابات منطقه‌ای در ایالت نورث راین-وستفالیا به تعویق بیندازد. این انتخابات روز یکشنبه ۹ مه در پرجمعیت‌ترین و اقتصادی‌تری ایالت آلمان برگزار می‌شود. اکثر مردم آلمان با نجات مالی یونان مخالف هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مرکل پس از آن که مجبور شد برای نجات یونان تلاش‌هایی را انجام دهد از نظر انتخاباتی لطمه خورد. همچنین براساس نظرسنجی‌ها ائتلاف حاکم حزب دموکرات مسیحی مرکل و دموکراتیک آزاد ممکن است موجب به بن‌بست رسیدن مذاکرات به دست آوردن موازنه قدرت بین حزب راست میانه و چپ میانه با حزب چپ تندرو شود. ائتلاف حزب مرکل ممکن است کنترل مجلس و سنا را از دست بدهد. ایالت نورث راین-وستفالیا شش کرسی از کرسی‌های بوندسرات را که قوانین را مورد تایید قرار می‌دهد در اختیار دارد.

انتشار ارقام مشاغل آمریکا

شواهد بیشتر از قدرت اقتصادی آمریکا روز جمعه ۷ مه با انتشار ارقام مشاغل در ماه آوریل ارائه می‌شود. ایجاد ۱۶۲،۰۰۰ شغل در ماه مارس بهترین عملکرد ماهانه بازار کار از زمان آغاز رکود اقتصادی بود و این امید را به وجود آورد که بهبود اقتصادی آمریکا درحال سریع شدن است. رشد تولید ناخالص داخلی ۲/۳ درصدی در فصل اول که به تازگی منتشر شده است این امر را تایید می‌کند. این رقم بهتر از رشد تولید ناخالص داخلی دیگر کشورهای توسعه یافته بود.