ایسنا- رهبر لیبی سوئیس را متهم به حمایت از تروریسم کرد. معمر القذافی، رهبر لیبی در گفت‌وگو با مجله آلمانی اشپیگل گفت: سوئیس کشوری است که خارج از جامعه بین‌المللی ایستاده است. قذافی با اشاره به دستگیری پسرش در ژنو در سال ۲۰۰۸ این جریان را «اقدامی تروریستی» خواند و گفت رفتار سوئیس با پسرش همانند رفتار القاعده با قربانیانش بوده است. قذافی ضمن انتقاد از برنامه سوئیس برای کمک به مرگ برخی از بیماران بدحال از آن تحت عنوان «کمک برای خودکشی» یاد کرد. وی گفت: بسیاری از کسانی که مستعد خودکشی هستند به طور هدفمند کشته می‌شوند. علاوه بر این دولت پولشویی را در سطحی وسیع دنبال می‌کند و خارج از قوانین بین‌المللی عمل می‌کند. وی گفت: این مساله سوئیس را به یک مافیا تبدیل کرده است. قذافی بار دیگر خواهان انحلال و فروپاشی کشور سوئیس شد.

رهبر لیبی در گفت‌وگو با اشپیگل آمادگی خود را برای پروژه‌های اسکان و ایجاد اشتغال برای مهاجرانی که از طریق لیبی سعی دارند به اروپا بروند، اعلام کرد. وی در قبال انجام این پروژه درخواست سالانه ۵ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا نمود.

رهبر لیبی همچنین آنگلا مرکل،‌ صدراعظم آلمان را یک رهبر انقلابی و شخصیتی قوی دانست. و گفت که وی بیشتر یک مرد است تا یک زن. قذافی همین‌طور از باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا به دلیل اصلاحات درمانی و برنامه خروج از عراق و برنامه کاهش سلاح‌های هسته‌ای تقدیر کرد.