گروه بین‌‌الملل‌- ‌سفارت ایالات‌متحده در هند نسبت به حملات قریب‌الوقوع توسط شبه‌نظامیان در دهلی‌نو، پایتخت این کشور هشدار داد و به شهروندان آمریکایی توصیه کرد هشیار باشند. سفارت ایالات‌متحده در دهلی‌نو در بیانیه‌ای که بر روی سایت این سفارت‌خانه قرار گرفت اعلام کرد: «‌شاخص‌های فزاینده‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند تروریست‌ها برنامه‌ای قریب‌الوقوع برای حمله به دهلی‌نو‌ تدارک دیده‌اند.» در این بیانیه همچنین از مردم خواسته شده‌است تا از رفتن به اماکن پر‌جمعیت که بیشتر غربی‌ها در آن‌جا حضور دارند، خودداری کنند.

هشدار سفارت ایالات‌متحده در دهلی‌نو در شرایطی منتشر می‌شود که یک گروه شبه‌نظامی به نام لشکر طیبه که پایگاه آن در پاکستان قرار دارد، به عنوان عامل اصلی شماری از حملات پیشین در این شهر شناخته می‌شود.

ماه پیش هم از اتباع آمریکایی خواسته شده بود از رفتن به مراکز خرید پر‌جمعیت از جمله چندی چوک، کونات پالاس، گریتر کیلش، کارول باغ، مهراولی و ساروجینی نگار خود‌داری کنند.

در بیانیه‌ توصیه‌آمیز ماه گذشته سفارت ایالات‌متحده در دهلی‌نو همچنین از اتباع آمریکایی که در هند زندگی می‌کنند یا به این کشور سفر کرده‌اند خواسته شده بود که سطح بالایی از هشیاری داشته باشند و به اطراف از جمله چمدان‌هایی که بدون صاحب رها شده‌اند توجه ویژه‌ای داشته باشند.