گروه بین‌الملل- روز جمعه و در آخرین روز آوریل، شاخص‌ها در وال‌استریت با کاهش شدید روبه‌رو شدند، زیرا سرمایه‌گذاران از گزارش‌های اقتصادی ناامید شدند و درمورد تحقیق جزایی از موسسه مالی گلدمن ساکس نگران بودند. اما شاخص‌های عمده سومین افزایش ماهانه متوالی خود را ثبت کردند. پس از گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار دولت آمریکا از تولید ناخالص داخلی و خبر کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان سرمایه‌گذاران مقداری از خوش‌بینی خود را از دست دادند. گزارش‌ها مبنی براین که دولت آمریکا تحقیق جزایی از موسسه مالی گلدمن ساکس را آغاز کرده است موجب سقوط ارزش سهام بخش مالی شد. سرمایه‌گذاران نگرانند که اتهام احتمالی علیه این موسسه تاثیر وحشتناکی بر صنعت بانکداری خواهد داشت.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۵۸ واحد سقوط کرد و همه شاخص‌های عمده بیش از یک درصد کاهش یافتند. شاخص داوجونز طی ماه آوریل ۴/۱ درصد رشد کرد اما این شاخص هشتمین افزایش متوالی هفتگی را از دست داد.

در ابتدای معاملات بازار سهام واکنش چندانی به تحقیق در مورد موسسه مالی گلدمن ساکس از خود نشان نداد اما با سپری شدن روز نگرانی سرمایه‌گذاران افزایش یافت. یک شخص آگاه در مورد پرونده گلدمن ساکس اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات جزایی درمورد معاملات اوراق‌بهادار وام‌های رهنی را که گلدمن ساکس فراهم کرده آغاز کرده است. این شخص خواست نامش فاش نشود زیرا این تحقیقات در مراحل مقدماتی قرار دارد. کمیسیون اوراق بهادار آمریکا موسسه مالی گلدمن ساکس را به کلاهبرداری متهم کرده است.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۱/۱۵۸ واحد یا ۴/۱ درصد کاهش یافت و به ۶۱/۱۱۰۰۸ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۰۹/۲۰ واحد یا ۷/۱ درصد سقوط کرد و به ۶۹/۱۱۸۶ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز ۷۳/۵۰ واحد یا ۲ درصد افت کرد و به ۱۹/۲۴۶۱ واحد رسید. دردیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است با ۱۴/۲۱ واحد یا ۹/۲ درصد کاهش در رقم ۶۰/۷۱۶ واحد ثابت شد. کاهش روز جمعه پس از گزارش وزارت بازرگانی آمریکا رخ داد. وزارت بازرگانی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در دوره ژانویه-مارس با نرخ سالانه ۲/۳ درصد رشد کرده است. این رقم کمتر از ۴/۳ درصد رشدی بود که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند. گرچه تولید ناخالص داخلی برای سومین فصل متوالی رشد داشته است اما این میزان رشد نسبت به ۶/۵ درصد رشد در فصل چهارم بسیار اندک بود.

سرمایه‌گذاران همچنین از گزارش اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان ناامید شدند. این گزارش نشان داد اعتماد مصرف‌کننده در ماه آوریل نسبت به سطح اولیه ۵/۶۹ واحد در همین ماه به ۲/۷۲ واحد افزایش یافته است. اما این میزان هنوز از سطح ۶/۷۳ واحد در ماه مارس پایین‌تر است.