گروه بین‌الملل‌- ‌انفجار چندین بمب در عراق به کشته شدن ۵۸ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

به گزارش منابع خبری، بمب گذاری‌های روز جمعه بغداد، بیشتر نواحی شیعه نشین را هدف قرار داده است. بمب‌ها در بازار و محوطه بیرونی مساجدی که مملو از جمعیت نمازگزار مراسم نماز جمعه بوده منفجر شده اند. بیشتر این افراد در بمب‌گذاری‌هایی در شهرک شیعه نشین صدر در شمال بغداد و همچنین در مناطق جنوبی این شهر کشته شدند.

در شهر خالدیه در استان انبار نیز یک رشته بمب گذاری که به نظر هماهنگ می آیند، ۷ کشته و ۱۰ زخمی بر جای گذاشته است.

در خالدیه دست کم ۶ بمب دست ساز در حوالی خانه‌های افسران پلیس و یک قاضی دادگاه کار گذاشته شده بود. هنوز معلوم نیست که این افراد کشته شده‌اند یا خیر، اما بستگان آنها در میان مجروحان دیده شده‌اند. ‌این حملات کمتر از یک هفته بعد از آن انجام می‌شود که نیروهای آمریکایی اعلام کردند

سه نفر از رهبران بلند‌پایه القاعده در عراق را کشته‌اند. استان انبار که در غرب بغداد واقع است و تا مرزهای سوریه، اردن و عربستان سعودی کشیده شده هم‌اکنون بسیار آرام‌تر از چند سال پیش یعنی زمانی است که مرکز نا آرامی‌ها سنی مذهبان عراق بود. ناظران سیاسی در بغداد می گویند بمب گذاری‌های پراکنده از این دست هنوز در بغداد اتفاق می افتد و بیشتر هم مسوولیت آن را متوجه گروه القاعده می‌دانند بدون اینکه این گروه مسوولیت این بمب‌گذاری‌ها را بر عهده بگیرد.