گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذارانی که انتظار کاهش شاخص‌ها در وال‌استریت را دارند باید منتظر بمانند. روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز طولانی‌ترین افزایش متوالی خود را طی شش سال گذشته ثبت کرد. روز جمعه شاخص‌ها دوباره با افزایش روبرو شدند، زیرا گزارش خوب فروش مسکن نوساز اخبار متناقض درمورد گزارش‌های درآمدی شرکت‌ها را خنثی کرد. همچنین پس از آن که یونان تصمیم گرفت درخواست برنامه نجات کند، سرمایه‌گذاران به دقت مشکلات بدهی‌های یونان را دنبال کردند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز برای یازدهمین بار طی ۱۲ روز معاملاتی رشد کرد. افزایش ۷۰ واحدی این شاخص در روز جمعه هشتمین افزایش متوالی هفتگی را برای این شاخص رقم زد که طولانی‌ترین افزایش متوالی این شاخص از ژانویه سال ۲۰۰۴ تاکنون بود. هفته‌ها است که تحلیل‌گران می‌گویند بازارسهام آماده سقوط است، اما این امر هنوز تحقق نیافته است. شاخص میانگین صنعتی داوجونز طی افزایش دوماهه خود ۸/۵ واحد جهش کرده است. الگوی افزایش کند و مداوم موجب شده است تحلیل‌گران به این بارو برسند که سرمایه‌گذاران در انتخاب سهام، کمتر نکته سنجی به خرج می‌دهند و اگر اعتماد آنها به بازارسهام کاهش یابد وال‌استریت آسیب‌پذیر می‌شود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۹۹/۶۹ واحد یا ۶/۰ درصد رشد کرد و به ۲۸/۱۱۲۰۴ واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۶۱/۸ واحد یا ۷/۰ درصد افزایش یافت و به ۲۸/۱۲۱۷ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۰۸/۱۱ واحد یا ۴/۰ درصد جهش کرد و به ۱۵/۲۵۳۰ واحد رسید. در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۶۱/۷ واحد یا یک درصد رشد کرد و به ۹۲/۷۴۱ واحد رسید. این افزایش‌ها زمانی رخ داد که گزارش‌ها نشان دادند وضع اقتصادی آمریکا درحال بهبود است. وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد فروش مسکن نوساز در ماه مارس ۲۷ درصد افزایش یافته است. این بهترین ماه از ماه جولای تاکنون و بیشترین افزایش ماهانه طی ۴۷ سال گذشته بود. روز پنجشنبه نیز انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا اعلام کرد طی ماه گذشته فروش مسکن موجود افزایش داشته است.

جو هیدر رییس شرکت ریمان می‌گوید، گزارش فروش مسکن معیاری است که نشان می‌دهد اعتماد مصرف‌کنندگان به اقتصاد درحال افزایش است. می‌بینیم که مردم این اطمینان را دارند که بزرگ‌ترین خرید زندگی‌شان را انجام دهند و این امر از سلامت بازارها خبر می‌دهد. ارزش سهام شرکت‌های ساختمانی از جمله شرکت‌های پالت و لنار به شدت رشد کرد، زیرا امیدها افزایش یافت مبنی بر این که بخش مشکل‌دار مسکن سرانجام درحال بهبود است. ارزش سهام شرکت پالت ۷۱ سنت یا ۷/۵ درصد افزایش یافت و به ۱۹/۱۳ دلار رسید. ارزش سهام شرکت لنار نیز ۷۹ سنت یا ۴ درصد جهش کرد و به ۵۳/۲۰ دلار رسید.