گروه بین‌الملل- روز جمعه بورس‌های آسیا دچار کاهش شدند، زیرا بحران بدهی‌های رو به افزایش یونان چشم‌انداز بهبود اقتصاد جهان را تیره و تار کرد. کاهش رتبه اعتبارات یونان توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاران مودی و اخبار منتشر شده مبنی بر این که کسری بودجه این کشور در سال گذشته بیش از میزان پیش‌بینی شده بوده است، موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شد. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۴۴/۳۸ واحد یا ۴/۰ درصد کاهش یافت و به ۶۵/۱۰۹۱۰ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰۴/۱۶۶ واحد یا ۸/۰ درصد سقوط کرد و به ۹۰/۲۱۲۸۸ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۳ /۰ درصد، شاخص شانگهای ۳/۰ و شاخص استرالیا ۵/۰ درصد افت کرد. اواخر روز پنج‌شنبه در تایلند پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات بین معترضان ضد دولتی و نیروهای امنیتی، تعدادی حمله با نارنجک صورت گرفت که بانکوک را لرزاند. این امر موجب سقوط ۴/۱ درصدی بورس تایلند شد.

روز پنج‌شنبه شاخص‌ها در وال‌استریت کاهش ابتدای روز خود را جبران کردند و روز را با افزایش اندک به پایان رساندند، زیرا سخنرانی اوباما درمورد اصلاحات مالی موضوعات ناخوشایندی را دربر نداشت. شاخص میانگین صنعتی داوجونز در ابتدای روز حدود ۱۰۸ واحد سقوط کرد اما درنهایت ۹ واحد رشد کرد. دیگر شاخص‌های عمده نیز با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص‌ها در ابتدای معاملات به دلیل وخیم‌تر شدن مشکلات بدهی یونان و نگرانی درباره حمایت اوباما از اعمال محدودیت‌های بیشتر بر بانک‌ها به شدت سقوط کردند. اما زمانی که اوباما از اعمال محدودیت بیشتر بر بانک‌ها حمایت نکرد، شاخص‌ها رشد کردند. اوباما در سخنرانی خود در نیویورک گفت: اقتصاد آمریکا به سرعت درحال بهبود است اما بهبود اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که میلیون‌ها آمریکایی بیکار آن را احساس کنند. وی وال‌استریت را در سوق دادن آمریکا به سمت رکود اقتصادی مقصر دانست. این سخنرانی اوباما درحمایت از تلاش‌ها برای تصویب قانون اصلاحات بازارهای مالی ایراد شد. اخبار مربوط به یونان نیز به کاهش ابتدای روز شاخص‌ها کمک کرد. هزینه‌های وام‌گیری این کشور دوباره افزایش یافت، زیرا آژانس آمار اروپا اعلام کرد کسری بودجه یونان در سال گذشته بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، بوده است. این امر یونان را به دریافت وام از ۱۵ کشور اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول مجبور می‌کند. مرکز خدمات سرمایه‌گذاران مودی رتبه اعتبارات یونان را کاهش داد و اعلام کرد کاهش رتبه بیشتری نیز در راه است.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۷/۹ واحد یا ۱/۰ درصد رشد کرد و به ۲۹/۱۱۱۳۴ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۷۳/۲ واحد یا ۲/۰ درصد افزایش یافت و به ۶۷/۱۲۰۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۴۶/۱۴ واحد یا ۶/۰ درصد جهش کرد و به ۰۷/۲۵۱۹ واحد رسید.