گروه بین‌الملل- روز جمعه به‌رغم این نگرانی که بحران بدهی‌های یونان به بهبود اقتصادی جهان و تقاضا برای انرژی لطمه وارد خواهد کرد قیمت نفت نزدیک به بشکه‌ای ۸۴ دلار باقی ماند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۶۲/۸۳ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۲ سنت افزایش در رقم ۷۰/۸۳ دلار ثابت شد.

روز پنج‌شنبه بحران بدهی‌های یونان تشدید شد، زیرا آژانس آمار اروپا اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سال گذشته بیش از میزان پیش‌بینی شده بوده است. این امر موجب شد هزینه‌های وام‌گیری یونان افزایش یابد. مرکز خدمات سرمایه‌گذاران مودی نیز رتبه اعتبارات یونان را کاهش داد و اعلام کرد کاهش‌های بیشتری نیز ممکن است اعمال شود. روز جمعه دولت یونان به طور رسمی برای دریافت وام مشترک منطقه یورو- صندوق بین‌المللی پول درخواست داد.

بحران بدهی یونان اعتماد به یورو را کاهش داده و این احتمال را افزایش داده است که دیگر اقتصادهای ضعیف اروپایی همچون اسپانیا و پرتغال نیز ممکن است نیازمند نجات مالی باشند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۲۱/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۳۰/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۱۲۵/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۹۷/۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد.