گروه بین‌الملل- پس از آن که اتهام کلاهبرداری علیه موسسه مالی گلدمن ساکس و اختلال پروازها در اروپا به دلیل خاکسترهای آتشفشانی موجب سقوط دو روزه قیمت نفت شد، روز سه‌شنبه بهای نفت افزایش یافت و به بیش از بشکه‌ای ۸۲ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک قیمت نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۱۹/۸۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۷۹/۱ دلار کاهش در رقم ۴۵/۸۱ دلار ثابت شد.

بهبود در بازارسهام به تقویت قیمت نفت کمک کرد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز روز دوشنبه ۷/۰ درصد افزایش یافت و اکثر بورس‌های آسیایی نیز روز سه‌شنبه رشد کردند.

معامله‌‌گران نفت اغلب به بازارسهام به عنوان معیاری از اعتماد کلی سرمایه‌گذاران به اوضاع اقتصادی می‌نگرند.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار روشن شدن وضعیت خاکسترهای آتشفشان ایسلند که موجب توقف حمل و نقل هوایی در اروپا شده است، بودند. برخی شهرهای اروپا همچون بارسلونا و رم روز سه‌شنبه پذیرش پرواز را آغاز کردند اما اغلب فرودگاه‌های اروپا بسته ماندند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۱۷/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۲۶/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۹۶/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن به ۷۹/۸۴ دلار در هر بشکه رسید.