دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات نخست وزیری انگلیس

گروه بین‌الملل- رای دهندگان انگلیسی روز پنجشنبه ۲۲ آوریل برای بار دوم فرصت دارند رهبران سه حزب اصلی این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند. گردون براون، دیوید کامرون اصلی‌ترین رقیب براون و رهبر حزب محافظه‌کار و نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دموکرات در دومین مناظره تلویزیونی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. موضوع اصلی این مناظره سیاست خارجی است. حتی اگر براون برنده این مناظره شود ممکن است روز جمعه با انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی برای فصل اول به شانس اندک وی برای باقی ماندن در پست نخست وزیری لطمه وارد شود. اگر اقتصاد انگلستان همانگونه که پیش‌بینی شده است اندکی رشد کرده باشد، رهبر حزب کارگر می‌تواند ادعا کند اقدامات سنجیده او موجب خروج اقتصاد از رکود شده است. اگر این ارقام انقباض مجدد اقتصادی را نشان دهند برای براون و حزب کارگر فاجعه به بار خواهد آورد.

نشست مقامات آی‌ام‌اف اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا درمورد یونان

دیروز دوشنبه قرار بود مقامات صندوق بین‌المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا به منظور بحث درمورد جزئیات بسته کمک مالی به یونان در این کشور گردهم آیند اما به دلیل مشکلات به وجود آمده در پی فعال شدن آتشفشان در ایسلند این نشست به ۲۱ آوریل موکول شد. پس از آن که کوهی از بدهی و هزینه‌های وام‌گیری موجب شد یونان از صندوق بین‌المللی پول و منطقه یورو تقاضای وام ۳۰ میلیارد یورویی(۴۱ میلیارد دلاری) کند، درخواست رسمی یونان برای نجات قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد. اتحادیه‌های کارگری نماینده کارگران ساختمانی، کارگران کارخانه‌ها، حسابداران و بزرگ‌ترین اتحادیه کارمندان دولتی همگی برای آخر هفته برنامه اعتصاب دارند. این اعتصاب در اعتراض به کاهش هزینه‌های دولت است. کاهش هزینه‌ها برای اجتناب از فروپاشی مالی ضروری است.

دیدار اوباما با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

باراک اوباما قرار است روز چهارشنبه ۲۱ آوریل با برخی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه ملاقات ‌کند زیرا جست‌وجوی او برای کاندیدایی برای دادگاه عالی سرعت می‌گیرد. رییس‌جمهوری آمریکا به رهبران سنا و اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان پیشنهادهای مختلفی را برای جایگزینی جان پل استیونس که به تازگی بازنشسته شده است ارائه خواهد کرد. اوباما در معرفی کاندیدای خود وظیفه دشواری را برعهده دارد زیرا برای کسب حمایت جمهوری‌خواهان این کاندیدا نباید درمورد مساله سقط جنین بیش از حد لیبرال باشد. اما لیبرال دموکرات‌ها فردی را که بیش از حد محافظه‌کار باشد نخواهند پذیرفت. تاکنون جمهوری‌خواهان آتش مناقشات درمورد این مساله را روشن نگه داشته‌اند اما پس از آن که اوباما اسامی کاندیداها را مطرح کند این دعوای سیاسی فروکش خواهد کرد.

نشست وزرای دارایی گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی

در نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ که روز جمعه ۲۳ آوریل در واشنگتن برگزار خواهد شد وضعیت اقصادی جهان و نجات یونان مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. این نشست پیش‌درآمد نشست دو روزه بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است که روز شنبه آغاز می‌شود. بانک جهانی که تحت تسلط کشورهای ثروتمند قرار دارد احتمالاً افزایش جزئی در رای اختصاص داده شده به کشورهای درحال توسعه را اعلام خواهد کرد. بحث‌ها در نشست صندوق بین‌المللی پول درمورد وضع مالیات جهانی بر بانک‌ها برمبنای ریسک نظام‌مندی است که بر اقتصاد جهانی اعمال می‌کنند. این مالیات بدین منظور وضع می‌شود که اطمینان حاصل شود بانک‌ها هزینه هرگونه بحران مالی در آینده را برعهده خواهند گرفت.