گروه بین‌الملل- درمیان پیش‌بینی‌ها مبنی بر این که اختلال در پروازهای مسافرتی به دلیل خاکسترهای آتشفشان ایسلند بهبود اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت را تضعیف خواهد کرد، قیمت نفت روز دوشنبه به کمتر از بشکه‌ای ۸۱ دلار سقوط کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۹۳/۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

ابر بزرگی از خاکسترهای آتشفشانی به مدت چهار روز حمل‌ونقل هوایی را در اکثر کشورهای اروپایی تعطیل کرد و موجب سرگردانی مسافران و اختلال در خدمات حمل بار شد که این امر میلیاردها دلار هزینه برجای خواهد گذاشت. معامله‌گران معتقدند در بهترین حالت بحران آتشفشان تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای سوخت جت را کاهش خواهد داد.

روز جمعه پس از آن که کمیسیون اوراق بهادار اعلام کرد موسسه مالی گلدمن ساکس آمریکا با عدم افشای اطلاعات کلیدی درمورد سرمایه‌گذاری روی وام‌های رهنی سرمایه‌گذاران را فریب داده است، قیمت نفت ۲۷/۲ دلار سقوط کرد و در رقم ۲۴/۸۳ دلار ثابت شد. همه بورس‌های عمده آسیا نیز روز دوشنبه دچار کاهش شدند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۱۵۶/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۲۳۹/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۰۴۳/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۸۲/۸۳ دلار در هر بشکه معامله شد.