گروه بین‌الملل- روز پنج‌شنبه پیش‌بینی درآمدی دلگرم‌کننده شرکت یو‌پی‌اس و ارقام خوب بخش تولید موجب شد شاخص‌ها برای ششمین روز متوالی رشد کنند. به دلیل افزایش غیرمنتظره تعداد کسانی که به تازگی اخراج شده‌اند و به دنبال دریافت مزایای بیکاری هستند رشد شاخص‌ها در وال‌استریت اندک بود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۱ واحد افزایش یافت. این شاخص روز چهارشنبه نیز حدود ۱۰۴ واحد جهش کرد.

شاخص نسدک کامپوزیت که مربوط به تکنولوژی است در آستانه انتشار گزارش درآمدی گوگل بیشترین افزایش را ثبت کرد. شرکت گوگل پس از پایان معاملات وال‌استریت گزارش داد سود این شرکت در فصل اول ۳۷ درصد رشد کرده است.

پیش‌بینی درآمدی شرکت یو‌پی‌اس امیدها را افزایش داد مبنی براینکه اقتصاد درحال قدرتمند شدن است. این شرکت هدف درآمدی کل سال را به دلیل تحویل‌‌های خوب بین‌المللی افزایش داد. نتایج درآمدی شرکت یو‌پی‌اس که بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان است به عنوان معیاری از فعالیت همه کسب‌وکارها در نظر گرفته می‌شود. ارزش سهام این شرکت ۳/۵ درصد رشد کرد.

ارقام شرکت یو‌پی‌اس و گزارش خوب بخش تولید که توسط فدرال رزرو منتشر شد نگرانی‌ها درباره آمار مشاغل را جبران کرد.

وزارت کار آمریکا گزارش داد تعداد افرادی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند به طور غیر منتظره برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است. طی هفته گذشته تعداد کسانی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند تا ۲۴،۰۰۰ نفر افزایش یافت و به ۴۸۴،۰۰۰ نفر رسید. این بالاترین میزان از فوریه گذشته تاکنون بود. این درحالی است که اقتصاددانان کاهش تقاضاها را پیش‌بینی کرده بودند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴۶/۲۱ واحد یا ۲/۰ درصد افزایش یافت و به ۵۷/۱۱۱۴۴ واحد رسید. این بالاترین سطح این شاخص از ۱۹ سپتامبر سال ۲۰۰۸ تاکنون بود. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۰۲/۱ واحد یا ۱/۰ درصد رشد کرد و به ۶۷/۱۲۱۱ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۸۳/۱۰ واحد یا ۴/۰ درصد جهش کرد و به ۶۹/۲۵۱۵ واحد رسید.

فدرال رزرو آمریکا گزارش داد تولیدات صنعتی در ماه مارس ۱/۰ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش کمتر از پیش‌بینی اقتصاددانان بود؛ اما همچنین نشان‌دهنده رشد در کارخانه‌ها، معادن و نیروگاه‌های آمریکا برای نهمین ماه متوالی بود.

روز جمعه بورس‌های آسیا سقوط کردند؛ زیرا سرمایه‌گذاران در این فکر بودند که آیا رشد خوب اقتصادی این منطقه در سال جاری موجب تورم و نرخ بالای بهره خواهد شد یا خیر.

شاخص‌ها با پیشتازی شاخص میانگین نیکی ژاپن کاهش یافتند. این شاخص ۶۱/۱۷۱ واحد یا ۵/۱ درصد سقوط کرد و به ۱۸/۱۱۱۰۲ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۵/۱ درصد، بورس چین ۱/۱ درصد، بورس اندونزی ۸/۰ درصد و بورس سنگاپور ۶/۰ درصد کاهش یافت. بورس‌های کره جنوبی و مالزی نیز هرکدام ۵/۰ درصد افت کردند.