گروه بین‌الملل- آغاز فصل درآمدی و تقویم اقتصادی پربار هفته جاری خوش‌بینی وال‌استریت را که موجب شش هفته افزایش متوالی شده است در بوته آزمایش قرار می‌دهد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز روز جمعه برای نخستین‌بار طی یک سال و نیم گذشته برای مدت اندکی به سطح بسیار مهم ۱۱،۰۰۰ واحد رسید، اما درنهایت در کمتراز این سطح ثابت شد.

طی هفته گذشته شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶۴/۰ درصد رشد کرد و به ۳۵/۱۰۹۷۷ واحد رسید سطحی که آخرین‌بار در ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۰۸ دیده شد. شاخص نسدک کامپوزیت که مربوط به تکنولوژی است ۱۴/۲ درصد افزایش یافت و به ۰۵/۲۴۵۴ واحد رسید که بالاترین سطح این شاخص از ژوئن سال ۲۰۰۸ تاکنون بود. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز ۳۸/۱ درصد جهش کرد و به ۳۷/۱۱۹۴ واحد یعنی بهترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۰۸ تاکنون رسید.

شاخص داوجونز نسبت به پایین‌ترین سطح خود در مارس سال ۲۰۰۹ تاکنون تقریبا ۷۰ درصد رشد داشته است، اما هنوز ۲۰ درصد کمتر از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۰۷ قرار دارد. تحلیلگران مرکز چارلز شواب در گزارش به مشتریان خود عنوان کردند «پس از وقفه کوتاه مدت اواسط هفته به دلیل نگرانی درمورد بدهی‌های یونان، شاخص‌های هفته را به شیوه رضایت‌بخشی به پایان رساندند؛ چراکه نگرانی‌ها درمود یونان تعدیل شد و خوش‌بینی درباره فصل درآمدی دوره سه ماهه نخست موجب افزایش شاخص‌ها شد.»

امروز دوشنبه بعد از تعطیلی وال‌استریت شرکت آلومینیوم سازی آلکوآ نتایج درآمدی خود را برای فصل نخست اعلام می‌کند. این هفته سازندگان تراشه‌های کامپوتری اینتل و ای‌ام‌دی، بانک‌های جی‌پی مورگان و بانک آمریکا، غول اینترنتی گوگل و مجتمع عظیم جنرال الکتریک گزارش‌های درآمدی فصل خود را منتشر می‌کنند. در هفته جاری همچنین شاهد انتشار آمار اقتصادی خواهیم بود که روز سه‌شنبه با انتشار تراز تجاری بین‌المللی در ماه فوریه آغاز می‌شود. ارقام تراز تجاری عامل مهمی در تخمین رشد اقتصادی فصل اول است.

روز چهارشنبه نیز آمار جنجالی فروش خرده‌فروشی در ماه مارس منتشر می‌شود و مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت. سرمایه‌گذاران مشتاقند ببینند آیا مصرف‌کنندگان آمریکایی آماده خرج کردن هستند یا خیر. در این روز همچنین تورم قیمت مصرف‌کننده، فهرست موجودی کسب و کارها در ماه فوریه و خلاصه گزارش فدرال رزرو آمریکا درمورد وضعیت اقتصادی موجود منتشر می‌شود. در این گزارش بانک مرکزی آمریکا چشم‌انداز اقتصادی از سراسر کشور جمع‌آوری می‌شود تا راه برای نشست آتی تعیین سیاست کمیته بازار آزاد فدرال هموار شود. این نشست در روزهای ۲۸-۲۷ آوریل برگزار می‌شود. روز پنجشنبه آمار هفتگی تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری و آمار تولیدات صنعتی در ماه مارس اعلام خواهد شد.