گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به بشکه‌ای ۸۶ دلار نزدیک شد، چراکه افزایش فروش خرده‌فروشی در ماه مارس در آمریکا نشان‌دهنده رشد تقاضای مصرف‌کنندگان در بزرگ‌ترین بازار انرژی جهان بود. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۷۱/۸۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۴۹ سنت کاهش در رقم ۳۹/۸۵ دلار ثابت شد.

شرکت‌های تارگت، مکیز، گپ و لیمیتد برندز روز پنجشنبه افزایش دورقمی فروش را برای ماه مارس ثبت کردند. به طورکلی فروش فروشگاه‌هایی که دست‌کم به مدت یک سال فعالیت داشته‌اند در ماه مارس ۹ درصد افزایش داشته است.

قیمت نفت همچنین به دلیل پیش‌بینی سرمایه‌گذاران افزایش یافت مبنی براین که دولت چین اجازه خواهد داد ارزش پول این کشور افزایش یابد. این امر موجب می‌شود کالاهایی که قیمت آنها به دلار محاسبه می‌شوند همچون نفت برای سرمایه‌گذارانی که با یوآن معامله می‌کنند ارزان‌تر شود و این امر به نوبه خود موجب افزایش تقاضا خواهد شد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۲۳۹۳/۲ دلار در هر بشکه رسید. بنزین ۳۰۴۵/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۹۲۲/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۰/۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد.