گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار رسید. زیرا گزارشی نشان داد که طی هفته گذشته میزان ذخایر بنزین آمریکا بیش از حد پیش‌بینی‌ها کاهش داشته است این درحالی است که ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی افزایش یافته است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۸۰/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۲۲ سنت افزایش در رقم ۸۴/۸۶ دلار ثابت شد، این درحالی بود که در آغاز معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت بالاترین سطح ۱۸ ماهه یعنی رقم ۰۹/۸۷ دلار را نیز ثبت کرد.

در اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد که میزان ذخایر بنزین این کشور طی هفته گذشته تا ۰/۳ میلیون بشکه کاهش یافته است. تحلیل‌گران کاهش ۰/۱ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. اما براساس گزارش موسسه نفت آمریکا میزان ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی افزایش داشته است.

برخی از تحلیل‌گران با توجه به رشد تقاضا برای نفت در کشورهای درحال توسعه پیش‌بینی می‌کنند افزایش قیمت نفت ادامه خواهد یافت.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۲۶۳۱/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۳۵۴۶/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۱۳۲/۴ دلار درهر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۰/۸۶ دلار در هر بشکه معامله شد.