گروه بین‌الملل‌- ‌هزاران تظاهرکننده مخالف دولت تایلند با نادیده گرفتن ضرب‌الاجل دیروز دولت، قلب تجاری بانکوک را برای دومین روز اشغال کردند و متعهد شدند که تا زمان برگزاری انتخابات به این کار خود ادامه می‌دهند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان عمدتا فقیر و روستایی موسوم به «پیراهن قرمزها» شب را در پیاده روها سپری کردند و خوابیدند. ساختمان‌های اداری و بیش از شش مرکز خرید در این منطقه که معمولا پر از خریداران هستند، روز شنبه بنا به دلایل امنیتی تعطیل شدند. دولت روز شنبه، در ابتدا و قبل از اینکه روز تمام شود دستور داد که تظاهرات کنندگان از این مراکز خارج شوند ولی بعدا اعلام کرد که مذاکرات ادامه خواهد یافت.

در همین حال نخست‌وزیر تایلند در یک سخنرانی تلویزیونی از پیراهن‌ قرمزها خواست به محل تظاهرات خود در بخش‌های دیگر شهر بازگردند.

آبهیسیت وجاجیوا گفت: این تجمعات نقض قوانین است. ما از تظاهرات کنندگان می‌خواهیم که این منطقه را ترک کنند. این درخواست به معنی این نیست که دولت درصدد پراکنده ساختن معترضان است. ما می‌دانیم که برخی از مردم اقدامات جدی‌تر دولت را خواستارند اما ما همه تایلندی هستیم. دولت از استانداردهای بین‌المللی در این رابطه استفاده می‌کند. دولت امیدوار است که با مذاکره به این بن‌بست خاتمه دهد.

با این حال وی احتمال اعلام حالت فوق‌العاده را در صورت بدتر شدن اوضاع منتفی ندانست. تظاهرات مخالفان قرمز پوش تایلندی برای چهارمین هفته متوالی بانکوک و منطقه‌ هتل‌های گران‌قیمت و مراکز خرید را هدف قرار داده است.