ایسنا - رییس پلیس دبی رژیم صهیونیستی را به سازماندهی عملیات بزرگ جعل گذرنامه‌های غربی متهم کرد.

‌ضاحی خلفان تمیم، رییس پلیس دبی اظهار داشت: دستگاه امنیتی امارات ده‌ها گذرنامه را که در پی ترور محمود المبحوح، فرمانده جنبش حماس مورد دستکاری قرار گرفته‌اند، ‌مورد بررسی قرار داده است. خلفان همچنین افزود: جهان باید در مقابل این عملیات بزرگ جعل اسناد رسمی که موساد اقدام به آن کرده بایستد. من زنگ خطر را به صدا درمی‌آورم. اسرائیل به طور گسترده‌ای دست به جعل اسناد می‌زند.

پلیس دبی ۲۷ تن را که دارای گذرنامه‌های غربی هستند به ترور مبحوح متهم کرده است در حالی که کشورهای غربی این گذرنامه را جعلی می‌دانند.

براساس گزارش خبرگزاری وفا، وی تصریح کرد: برای کشورهای اروپایی موجب ننگ و عار و خجالت است دولتی که دولت قانونی خوانده می‌شود از گذرنامه‌های آنان سوء استفاده کند. این پدیده که کشوری اسناد و مدارک دیگر کشورها را جعل کند،‌ امری بی‌سابقه است و معمولا گروه‌های جنایتکار اقدام به چنین کارهایی می‌کنند.

در همین راستا خلفان تاکید کرد: ‌پلیس دبی به تحقیقات خود ادامه می‌دهد و طی چند هفته آینده فاش خواهد کرد که موساد ده‌ها گذرنامه غربی را دستکاری کرده و از تسامح و همکاری و اعتماد کشورهای اروپایی سوء‌استفاده نموده است.

وی ضمن ابراز شگفتی از تعداد گذرنامه‌های جعلی،‌ از کشورهای خلیج [فارس] خواست هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی صدور قرار بازداشت ۱۶ فرد مظنون در ترور المبحوح از سوی اینترپل را در پیشرفت تحقیقات و تعقیب متهمان مثمر‌ثمر خواند.