گروه بین‌الملل- قیمت نفت پس از یک ماه افزایش به دلیل خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درمورد رشد اقتصادی جهانی، روز سه‌شنبه کاهش یافت و به کمتر از بشکه‌ای ۸۱ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۵۶/۸۰ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۳۷ سنت افزایش در رقم ۸۷/۸۱ دلار ثابت شد.

درمیان نشانه‌هایی مبنی براین که اقتصاد آمریکا درحال خروج از رکود اقتصادی است، قیمت نفت نسبت به ۵۹/۶۹ دلار در ۵فوریه حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران هنوز در انتظار شواهدی از بهبود تقاضا برای نفت هستند و آمار ذخایر نفت آمریکا را که اواخر این هفته منتشر خواهد شد، بررسی خواهند کرد.

مرکز بارکلیز کپیتال در گزارشی عنوان کرد: «قیمت نفت به دلیل تداوم آمار مثبت اقتصاد کلان و تعادل تدریجی بازار نفت تقویت شده است. این محدوده اصلی قیمت نفت رو به افزایش است و محدوده قیمت ۷۰ دلار تا ۸۰ دلار به محدوده ۸۰ دلار تا ۹۰دلار تبدیل خواهد شد.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه آوریل بهای نفت کوره به ۰۷/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۲۵۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۵۳۵/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۰۷/۷۹ دلار در هر بشکه معامله شد.