گروه بین‌الملل- وقوع یک انفجار در لاهور پاکستان منجر به کشته شدن ۱۱ تن و مجروح شدن دست‌کم ۶۱ تن شد. گفته می‌شود هدف بمب‌گذاران ساختمان آژانس تحقیقات دولت پاکستان بوده است. به گزارش بی‌بی‌سی رییس پلیس لاهور اعلام کرده است که هنگام حمله ۵۰ تا ۶۰ نفر در این ساختمان بودند.

انفجار بمب به یک مدرسه مذهبی نیز که در نزدیکی این اداره قرار دارد، آسیب وارد کرد.

سرویس‌های امداد اضطراری برای بیرون آوردن کسانی که زیر آوار مانده‌اند، از جمله چند دانش‌آموز که در راه مدرسه بودند، تلاش می کنند. آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری پاکستان گفته است یک چنین حملاتی، مانع مبارزه دولت وی با تروریسم نخواهد شد. هنوز هیچ‌کس مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی وزیر کشور پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که تاکنون تقریبا در تمام بمبگذاری‌ها طالبان پاکستانی دست داشته‌اند.

لاهور که در نزدیکی مرز پاکستان با هند قرار دارد، در طول یک سال گذشته چندین بار صحنه بمب‌گذاری بوده است.

در ماه دسامبر گذشته دو فقره انفجار بمب در یک بازار شلوغ موجب کشته شدن دست کم ۴۸ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد. این انفجار در لاهور در شرایطی اتفاق افتاده است که نیروهای امنیتی پاکستان دستگیری یک فرمانده ارشد القاعده در پاکستان را اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود این شخص که ابویحیی اعظم، نام دارد یکی از دستیاران اسامه بن لادن است و مسوول عملیات القاعده در افغانستان است. در طول چند هفته گذشته نیروهای امنیتی پاکستان شماری از فرماندهان ارشد طالبان را دستگیر کرده‌اند.