گروه بین‌الملل- در میان نشانه‌هایی مبنی بر بهبود اقتصاد جهانی روز دوشنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۲ دلار رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۷۶/۸۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۲۹/۱ دلار افزایش در رقم ۵۰/۸۱ دلار ثابت شد. سرمایه‌گذاران از گزارش مشاغل آمریکا در ماه فوریه که روز جمعه توسط وزارت کار این کشور اعلام شد، دلگرم شدند. این گزارش نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه گذشته مقدار کمتر از حد انتظار ۳۶،۰۰۰ شغل را کاهش داده است و نرخ بیکاری در ۷/۹ درصد باقی ماند.

روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲/۱ درصد جهش کرد و روز دوشنبه نیز اغلب بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند. سرمایه‌گذاران بخش نفت همچنین از خبر روز جمعه دلگرم شدند مبنی براین که چین قصد دارد اجرای بسته محرک اقتصادی را برای کمک به رشد ۸ درصدی در سال جاری ادامه دهد. قیمت نفت از ۵ فوریه تاکنون ۱۸ درصد افزایش یافته است زیرا سرمایه‌گذاران مطمئن‌تر شده‌اند که رشد اقتصاد جهانی تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه آوریل قیمت نفت کوره به ۱۰۱/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۲۷۹/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۷۷/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۵/۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد.