ایسنا- نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در حالی برگزار شد که به‌رغم مواضع انتقادی قبلی برخی از اعضا از عملکرد کاترین آشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وی با حمایت اعضای اتحادیه روبه‌رو شد. ژان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، در این نشست که در کوردوبای اسپانیا برگزار شد، ضمن اعلام حمایت از آشتون گفت: آشتون شخصی بسیار قاطع و قوی است و همه ما درصدد حمایت از وی هستیم؛ چرا که این حمایت در واقع حمایت از سیاست‌گذاری ماست.

الکساندر اشتاب، وزیر امور خارجه فنلاند نیز اظهار داشت که آشتون حمایت ۱۰۰ درصدی ۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا را دریافت کرد.

آشتون این دیپلمات برجسته اتحادیه اروپا طی ماه‌های گذشته به دلیل عدم تقسیم عادلانه پست‌های کلیدی در اتحادیه اروپا مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، ضمن اعلام حمایت از آشتون تاکید کردند که مشاغل اتحادیه باید به گونه‌ای منصفانه بین پایتخت‌های اروپایی تقسیم شود. بحث و تبادل نظر در مورد روند صلح خاورمیانه یکی از دیگر مسائل مورد بحث در نشست اعضای اتحادیه اروپا بود.

میگوئل آنخل موراتینوس، وزیر امور خارجه اسپانیا، در این ارتباط گفت: ما اکنون باید برای تشکیل دو کشور مستقل وارد عمل شویم.

وزیر امور خارجه اسپانیا از رایزنی‌های گسترده اسپانیا به عنوان رییس اتحادیه اروپا با طرف‌های ذیربط پرونده صلح خاورمیانه خبر داد و افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده تا تدابیری برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور اتخاذ شود و ما نمی‌توانیم تا ابد منتظر این راهکار بمانیم.

موراتینوس گفت:‌ ما نیازمند همکاری با دولت آمریکا جهت ازسرگیری مذاکرات صلح غیرمستقیم از طریق تلاش‌های جورج میچل هستیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بیانیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا از اسرائیل خواسته است تا اقدامات خود را در اراضی اشغال شده فلسطین متوقف سازد.