ایسنا- درحالی‌که رییس‌جمهوری اوکراین به دنبال تحکیم قدرت در پارلمان است،‌ پارلمان اوکراین امروز درباره دولت یولیا تیموشنکو،‌ نخست‌وزیر این کشور رای‌گیری خواهد کرد. ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهوری اوکراین ‌در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته اوکراین، یولیا تیموشنکو، رقیب سرسخت خود را در دور دوم شکست داد که این امر ایده‌هایی را مبنی بر ایجاد یک نظم سیاسی جدید در اوکراین پس از چند سال کشمکش سیاسی ایجاد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران می‌گویند: این حقیقت که رهبران پارلمان اوکراین با برگزاری رای‌گیری موافقند، نشان می‌دهد که حزب مناطق یانوکوویچ مطمئن است حمایت کافی از جمله حمایت ده‌ها تن از اعضای ائتلاف تیموشنکو را برای تصویب رای عدم اعتماد در پارلمان دراختیار دارد. اگر این رای عدم اعتماد داده شود،‌ تیموشنکو و دولتش باید تا زمان جایگزینی یک دولت جدید باقی بماند. در این دوران پارلمان با چند هفته مذاکره برای جایگزینی ائتلاف حاکم و تشکیل دولت جدید مواجه است.

نخست وزیر تندخوی اوکراین در یک موضع مبارزه قرار دارد و در یک جلسه کابینه اعلام کرد که این رای گیری باید هرچه زودتر برگزار شود تا همه چیز در پارلمان مشخص شود.