گروه بین‌الملل- روز دوشنبه شاخص‌های عمده در وال‌استریت افزایش یافتند و به بالاترین سطح خود طی بیش از یک ماه گذشته رسیدند، زیرا خرید سهام شرکت‌ها امید به بهبود اقتصادی را افزایش داد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۹ واحد رشد کرد. کاهش شاخص استاندارد‌اند پورز ۵۰۰ طی سال جاری از میان رفت. روند شاخص نسدک کامپوزیت نیز در سال جاری مثبت شد.

افزایش بزرگ بازارسهام پس از آن رخ داد که شرکت بیمه امریکن اینترنشنال گروپ(ای‌آی‌جی) موافقت کرد شعبه آسیایی خود را به شرکت انگلیسی بیمه پرودنشال به مبلغ ۵/۳۵ میلیارد دلار بفروشد. زمانی که کسب‌وکارهای بزرگ به خرید شرکت‌های دست می‌زنند، این امر به عنوان نشانه‌ای از اعتماد به اقتصاد درنظر گرفته می‌شود. شرکت ای‌آی‌جی قصد دارد این شعبه خود را به منظور کارآمد ساختن شرکت‌ها و بازپرداخت وام دولتی به فروش برساند.

شاخص‌ها همچنین با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا این امید وجود داشت مبنی بر این که کشورهای اروپایی برای کمک به یونان برنامه نجات اعلام خواهند کرد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۵۳/۷۸ واحد یا ۸/۰ درصد افزایش یافت و به ۷۹/۱۰۴۰۳ واحد رسید. این بیشترین سطح این شاخص از ۲۰ ژانویه تاکنون بود. شاخص داوجونز طی سال جاری ۲۴ واحد کاهش داشته است. شاخص استاندارد‌اند پورز ۵۰۰، ۲۲/۱۱ واحد یا یک درصد رشد کرد و به ۷۱/۱۱۱۵ واحد رسید که بهترین سطح این شاخص از ۲۱ ژانویه تاکنون بود. شاخص استاندارد‌اند پورز طی سال جاری ۱/۰ درصد افزایش داشته است. شاخص نسدک کامپوزیت ۳۱/۳۵ واحد یا ۶/۱ درصد جهش کرد و به ۵۷/۲۲۷۳ واحد رسید. این شاخص نیز طی سال ۲/۰ درصد رشد داشته است.

روز سه‌شنبه بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا گزارش‌های اقتصادی مثبت در این منطقه و معامله شرکت‌ها موجب خوش‌بینی درمورد بهبود اقتصادی جهان شد. بورس‌های اروپا نیز اندکی افزایش یافتند.

نرخ بیکاری در ژاپن در ماه ژانویه برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و هزینه خانوار رشد خوبی را ثبت کرد. این امر نشان داد دومین اقتصاد بزرگ جهان بهبود یافته است. در کره جنوبی در میان تقاضای بهتر در خارج، صادرات در ماه گذشته نسبت به سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

در آغاز معاملات در اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۳/۰ درصد و شاخص داکس آلمان ۱/۰ درصد افزایش یافت. شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

در آسیا شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۸۳/۴۷ واحد یا ۵/۰ درصد رشد کرد و به ۸۹/۱۰۲۱۹ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی با ۳/۱ درصد افزایش به ۱۲/۱۶۱۵ واحد رسید. شاخص سنسکس هندوستان ۸/۱ درصد رشد کرد و به ۹۸/۱۶۷۳۲ واحد رسید.