گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۹ دلار رسید، زیرا سرمایه‌گذاران درمورد نشانه‌های متفاوت از قدرت بهبود اقتصادی آمریکا مردد بودند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۶۴/۷۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۹۶ سنت کاهش در رقم ۷۰/۷۸ دلار ثابت شد. این درحالی است که قیمت نفت در این روز به بشکه‌ای ۱۸/۸۰ دلار نیز رسیده بود.

در اغلب روزهای هشت ماه گذشته قیمت نفت بین بشکه‌ای ۷۰ دلار و ۸۰ دلار نوسان داشته است؛ زیرا به‌رغم رشد اقتصادی پس از رکود اقتصادی سال گذشته تقاضا برای نفت خام در کشورهای توسعه یافته ضعیف باقی مانده است.

روز دوشنبه آمار اقتصادی آمریکا بهبودی کند، اما پایدار را منعکس کرد. تولیدات صنعتی در ماه فوریه برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت، اما این رشد نسبت به ماه ژانویه کند و اندکی کمتر از حد پیش‌بینی‌ها بود. هزینه‌های شخصی در ماه ژانویه اندکی بیش از حد انتظارات رشد کرد؛ درحالی که هزینه ساخت و‌ساز برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه آوریل قیمت نفت کوره به ۰۲۵/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۶۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۱۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۸۸/۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.