ایسنا- منابع امنیتی عراق از وضعیت فوق‌العاده کامل در این کشور به مدت هشت روز با هدف برگزاری انتخاباتی امن و آرام در این کشور خبر دادند. منابع امنیتی عراق تاکید کردند: وضعیت فوق‌العاده در عراق به مدت هشت روز و به صورت صد در صد، جهت حمایت از برگزاری انتخابات اعلام شده است و بر اساس آن رفت‌وآمد موتور و دوچرخه در خیابان‌های بغداد نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است. بر اساس این طرح امنیتی، تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استان‌های عراق از ساعت ۱۰ شب روز ششم ماه مارس تا ساعت پنج صبح روز دوشنبه بسته خواهد بود.

رفت و آمد و عبور و مرور شبانه نیز از ساعت ۱۰ شب تا پنج صبح روزهای ششم، هفتم و هشتم مارس ممنوع است. تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و فرودگاه‌های عراق نیز از ساعت دوازده شب هفتم مارس تا پنج صبح بسته خواهد بود. همچنین نزدیک شدن خودرو‌ها به مراکز اخذ رای ممنوع است. فرماندهی عملیات بغداد نیز عبور و مرور موتور و دوچرخه را در سراسر بغداد از ساعت شش صبح دیروز (دوشنبه) تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. ولید الزیدی، رییس اداره عملیات در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، اظهار داشت: بیش از ۷۸ هزار ناظر و ۳۳۰ سازمان بر انتخابات پارلمانی عراق نظارت خواهند کرد. وی گفت: تعداد ناظران بین‌المللی که تاکنون برای نظارت بر عراق نام نویسی کرده‌اند، ۹۲۶ ناظر است و ۷۸ هزار تن نیز ناظر داخلی هستند. این مقام عراقی تاکید کرد: همچنین ۳۰ سازمان بین‌المللی و بیش از ۳۰۰ سازمان داخلی در انتخابات نظارت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: انتخابات از ساعت هفت صبح روز هفتم ماه مارس آغاز می‌شود و تا ساعت پنج بعد از ظهر همان روز ادامه خواهد یافت و در صورت لزوم این زمان تمدید خواهد شد.