ایسنا- پلیس دبی اعلام کرد: گزارش‌های کالبد شکافی و آزمایشگاه جنایی نشان داد که محمود المبحوح قبل از ترور با یک ماده قوی شل کننده عضلات بی‌حس و سپس خفه شده است. براساس بیانیه منتشر شده در سایت پلیس دبی، عاملان ترور المبحوح ماده ساکسینیلکولین را به محمود المبحوح، از فرمانده‌هان حماس تزریق کرده بودند. این دارو توسط پزشکان برای کار گذاشتن لوله‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به عنوان یک ماده کشنده و فلج‌کننده نیز بکار می‌رود.

خمیس مطرالمزینه، معاون رییس پلیس دبی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: سناریویی که توسط جنایتکاران تهیه شده بود این بود که این ماده به بدن المبحوح تزریق شود و بعد او را خفه کنند، به طوری که مرگ وی طبیعی به نظر برسد و هیچ گونه علامت مقاومت در برابر جنایتکاران قبل از مرگ بر جا نماند.

در این بیانیه به نقل از کارشناس اداره کل مدارک جنایی و جرم شناسی در پلیس دبی آمده است: کارشناسان سم شناسی توانستند این ماده را بعد از یک ماه تحقیق و بررسی کشف کنند. در این بیانیه عنوان شده است: این ماده قبل از آمیخته شدن با باقی مواد در بدن المبحوح شناسایی شد. معاون رییس پلیس دبی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که المبحوح در پی تزریق مقدار زیادی از این ماده مرده باشد. چون تزریق مقدار زیادی از این ماده موجب اختلال در دستگاه تنفس و مرگ انسان بعد از ۱۰ دقیقه از تزریق آن می‌شود. وی گفت: المبحوح براثر خفگی مرده و این امر در کالبد شکافی به اثبات رسیده است.