گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۰ دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران افزایش بازارهای سهام را دنبال کردند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۱۸/۸۰ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۴۹/۱ دلار افزایش در رقم ۶۶/۷۹ دلار ثابت شد.

معامله‌گران نفت که اغلب به بازارسهام به عنوان معیاری از اعتماد سرمایه‌گذاران به اقتصاد می‌نگرند، از افزایش بورس‌های آسیایی در روز دوشنبه دلگرم شدند. بازارهای سهام افزایش یافتند زیرا این امید وجود داشت که اقتصاد دچار مشکل یونان به زودی نجات داده خواهد شد و کندی رشد تولیدات صنعتی چین نگرانی‌ها درمود اقدامات بیشتر دولت برای کند کردن رشد اقتصادی را کاهش داد.

سرمایه‌گذاران این هفته در انتظار انتشار گزارش مشاغل آمریکا هستند تا درک بهتری از بهبود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به دست آورند. وزارت کار آمریکا قرار است روز جمعه نرخ بیکاری در ماه فوریه را اعلام کند. در ماه ژانویه نرخ بیکاری آمریکا ۷/۹ درصد بود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مارس قیمت نفت کوره به ۰۵۱/۲ دلار رسید. بنزین ۲۰/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۶۹/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۰۷/۷۸ دلار در هر بشکه معامله شد.