گروه بین‌الملل- نشانه‌های بیشتر مبنی بر اینکه اقتصاد ژاپن درحال بهبود است به خوش‌بینی‌ها درمورد چشم‌انداز اقتصادی آسیا افزود و موجب افزایش بورس‌های این منطقه در روز جمعه شد. بورس‌های اروپا نیز با افزایش روبه‌رو شدند. اقتصاد ژاپن، دومین اقتصاد بزرگ جهان، نشانه‌های بیشتری از بهبود از خود نشان داد. دولت ژاپن گزارش داد تولیدات کارخانه‌ای که معیار اصلی سلامت اقتصادی است، در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل از آن بیشتر از حد انتظارات یعنی ۵/۲ درصد افزایش یافته است. ماه گذشته خریداران ژاپنی نیز نسبت به سال گذشته وضع بهتری داشتند و موجب شدند فروش خرده‌فروشی ۶/۲ درصد افزایش یابد. این بیشترین افزایش طی یک سال و نیم گذشته بود. در آغاز معاملات در اروپاشاخص‌ها از کاهش به دلیل نگرانی درمورد یونان بهبود یافتند. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۹/۰ درصد افزایش یافت و شاخص‌های داکس آلمان و سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۸/۰ درصد رشد کردند.

در آسیا، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰۷/۲۴ واحد یا ۲/۰درصد جهش کرد و به ۰۳/۱۰۱۲۶ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۱۳/۲۰۹ واحد یا یک درصد افزایش یافت و به ۷۰/۲۰۶۰۸ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۵/۰ درصد و بورس استرالیا یک درصد رشد کرد.

روز پنجشنبه شاخص‌ها در وال‌استریت اندکی از کاهش اولیه را جبران کردند اما به دلیل نگرانی از طولانی شدن ضعف اقتصادی در آمریکا با افت روز را به پایان رساندند.

سرمایه‌گذاران همچنین درمورد احتمال شیوع مشکلات بدهی‌های فزاینده یونان به دیگر کشورها نگران بودند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز پس از سقوط ۱۸۸ واحدی با ۵۳ واحد کاهش روز را به پایان رساند.

افزایش غیرمنتظره تعداد افرادی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند موجب نگرانی در بازارسهام شد. وزارت کار آمریکا اعلام کرد تعداد افرادی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند تا ۲۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است و به ۴۹۶،۰۰۰ نفر رسیده است. پیش‌بینی اقتصاددانان کاهش تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری بود.

این دومین هفته متوالی بود که تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری به طور غیرمنتظره افزایش یافت. نرخ بالای بیکاری یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر بهبود اقتصادی پایدار باقی مانده است. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۳/۵۳ واحد یا ۵/۰ درصد کاهش یافت و به ۰۳/۱۰۳۲۱ واحد رسید. شاخص استاندارد‌اند پورز ۵۰۰، ۳۰/۲ واحد یا ۲/۰ درصد سقوط کرد و به ۹۴/۱۱۰۲ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۶۸/۱ واحد یا ۱/۰ درصد افت کرد و به ۲۲/۲۲۳۴ واحد رسید. در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۰۳/۰ واحد یا ۱/۰ درصد افزایش یافت و به ۴۶/۶۳۰ واحد رسید.