گروه بین‌الملل- پس از آن که گزارش‌ها نشان داد طی هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا به طور غیرمنتظره کاهش یافته است، روز چهارشنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۹ دلار رسید. کاهش ذخایر آمریکا نشان‌‌دهنده آن است که تقاضا برای نفت ممکن است بهبود یابد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۷۸/۷۸ دلار در هر بشکه رسید. درپایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۴۵/۱ دلار کاهش در رقم ۸۶/۷۸ دلار ثابت شد. طی اغلب روزهای شش ماه گذشته قیمت نفت بین بشکه‌ای ۷۰ دلار و ۸۰ دلار نوسان داشته است زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار نشانه‌هایی بودند مبنی براین که تقاضا برای نفت در آمریکا همراه با بهبود اقتصادی افزایش می‌یابد. اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا ۱/۳ میلیون بشکه کاهش داشته است. این درحالی است که تحلیل‌گران افزایش ۲ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

موسسه نفت آمریکا همچنین گزارش داد ذخایر فرآورده‌های نفتی همچون نفت کوره و گازوئیل نیز کاهش داشته است اما میزان ذخایر بنزین افزایش یافته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مارس قیمت نفت کوره به ۰۲۹۵/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۶۴۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۳۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۰۹/۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد.