گروه بین‌الملل‌- معاون بوش بار دیگر ضمن انتقاد از باراک اوباما پیش‌بینی کرد که او در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی موفق نخواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ای‌.‌بی‌.‌سی آمریکا دیک چنی، معاون جورج بوش،‌ رییس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا تنها برای یک دوره رییس جمهوری آمریکا خواهد بود.

دیک چنی در سخنرانی‌اش در کنفرانس فعالیت سیاسی محافظه‌کاران گفت: «به اعتقاد من سال جاری میلادی سال نو محافظه‌کاران خواهد بود. اوباما و سیاست‌هایش در قبال تروریسم یک سیاست جدی نیست.»

او تاکید کرد: «جمهوری خواهان در انتخابات میان دور‌ه‌ای کنگره در نوامبر آینده موفقیت‌های گسترده‌ای را رقم خواهند زد و به کرسی‌های پارلمانی دست خواهند یافت. جمهوری ‌خواهان ضربه‌های بسیار محکمی به دموکرات‌ها در این انتخابات وارد خواهند کرد و این مساله سقوط اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ را به همراه خواهد داشت.»

این در حالی است که رهبری حزب دموکرات در یک بیانیه کوتاه به گفته‌‌های چنی پاسخ داد و گفت: «جمهوری‌خواهان همان راهی را طی می‌کنند که به شکست کشور منجر شد، آنها سیاست‌های اقتصادی ماجراجویانه خود را دنبال کردند و مواضعشان غیراخلاقی بود که به ضرر ملت آمریکا تمام شد.»

جو بایدن، معاون باراک اوباما نیز اعلام کرد: «چنی تاریخ را تحریف کرده است. او می‌تواند به عنوان یک شهروند نظر خود را بدهد اما حق ندارد تاریخ را تحریف کند.»