گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت در آسیا به بشکه‌ای ۷۵ دلار نزدیک شد زیرا سرمایه‌گذاران در جست‌وجوی نشانه‌هایی از بهبود تقاضای جهانی برای نفت بودند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۹۷/۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

حجم معاملات در آسیا اندک بود زیرا بازارها در چین، هنگ کنگ، تایوان، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی به مناسبت سال نوی چینی تعطیل بودند. در چند ماه گذشته نفت بین ۶۹ دلار و ۸۴ دلار در هر بشکه معامله شده است زیرا سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تقاضای جهانی برای نفت خام را تخمین بزنند.

روز دوشنبه ژاپن اعلام کرد اقتصاد این کشور در فصل چهارم رشد سالانه ۶/۴ درصدی داشته است درحالی که چین هفته گذشته به منظور کند کردن رشد اقتصادی و جلوگیری از به وجود آمدن حباب دارایی شرایط ذخایر بانک‌ها را افزایش داد.

موسسه مالی بارکلیز کپیتال در گزارشی اعلام کرد «با توجه به آمار خوب رشد اقتصادی ژاپن، نشانه‌هایی از بهبود به طور کلی در کشورهای OECD وجود دارد.» در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مارس بهای نفت کوره به ۹۳۳/۱ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۹۳۸/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۵۴/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۵/۷۳ دلار در هر بشکه معامله شد.