فارس- صندوق بین‌المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد‌، گرچه رشد اقتصادی جهان طی ماه‌های اخیر روند مثبتی داشته ولی کشورهای مختلف باید همچنان اجرای بسته‌های محرک مالی و پولی را ادامه دهند. صندوق بین‌المللی پول در این گزارش پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان امسال به بیش از ۴ درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش اکتبر صندوق حدود ۱/۳ درصد اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش؛ رشد اقتصادی آمریکا امسال به ۷/۲ درصد خواهد رسید که نسبت به پیش بینی قبلی ۵/۱ درصدی رشد زیادی داشته است‌.

صندوق بین‌المللی پول در ادامه این گزارش ضمن هشدار نسبت به ادامه روند صعودی در کشورهای مختلف و محدودیت اعتبارات بانکی و مالی نسبت به شکننده بودن رشد و رونق کنونی جهان ابراز نگرانی کرده است .

اقتصاد آمریکا پس از ماهها بحران و رکود طی سه ماه سوم ۲۰۰۹ توانست به رشد ۲/۲ درصدی دست یابد‌. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد اقتصادی آمریکا طی سه ماه پایانی ۲۰۰۹ به بیش از ۵/۴ تا ۵ درصد رسیده است‌.

صندوق بین المللی پول در این گزارش رشد اقتصادی منطقه یورو را در سال ۲۰۱۰ حدود یک درصد اعلام کرده است . این رقم در گزارش اکتبر صندوق کمتر از ۳/۰ درصد اعلام شده بود . ژاپن نیز امسال با رشد اقتصادی ۷/۱ درصدی روبرو می‌شود‌.

صندوق بین‌المللی پول در ادامه رشد ۱۰ درصدی را برای اقتصاد چین در سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی کرده است‌. این صندوق ضمن هشدار نسبت به اتخاذ زود هنگام استراتژی خروج خواستار ادامه اجرای سیاست‌های محرک مالی در سال ۲۰۱۰ شده است‌. کسری بودجه‌، افزایش بدهی و بیکاری مهمترین چالش‌های اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۰ خواهد بود.