گروه بین‌الملل- بورس‌های جهان روز سه‌شنبه دچار کاهش شدند، زیرا محدودیت‌های وام‌دهی در چین و رشد کند اقتصادی در کره جنوبی این نگرانی را به وجود آورد که با محو هزینه‌های محرک اقتصادی بهبود اقتصادی جهان متزلزل خواهد شد. شاخص‌های عمده در آسیا حدود ۲ درصد یا بیشتر سقوط کردند، درحالی که بورس‌های اروپا نیز با کاهش یک درصدی روبه‌رو شدند.

تلاش چین برای کند کردن رشد شدید در وام‌‌دهی سرمایه‌گذاران را نگران کرده است که چنین اقداماتی ممکن است افزایش یابد. مساله دیگری که نشان داد بهبود اقتصادی در آسیا قدرت خود را از دست می‌دهد، از طرف کره‌جنوبی ارائه شد. رشد اقتصادی این کشور در فصل چهارم به دلیل ضعف در بخش‌های تولید، ساخت و‌ساز و صادرات ۲/۰ درصد کاهش یافت.

در آغاز معاملات در اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۷/۰ درصد و شاخص‌های داکس آلمان و سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه هرکدام ۸/۰ درصد کاهش یافتند. در آسیا شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۴۱/۱۸۷ واحد یا ۸/۱ درصد کاهش یافت و به ۲۸/۱۰۳۲۵ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۸۶/۳۲ واحد یا ۲ درصد سقوط کرد و به ۳۴/۱۶۳۷ واحد رسید. در چین شاخص شانگهای ۰۲/۷۵ واحد یا ۴/۲ درصد افت کرد و به ۳۹/۳۰۱۹ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ با ۲۲/۴۸۹ واحد یا ۴/۲ درصد کاهش به ۳۳/۲۰۱۰۹ واحد رسید. شاخص تایوان نیز ۵/۳ درصد سقوط کرد. روز دوشنبه شاخص‌های عمده در وال‌استریت با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا اوضاع به نفع انتخاب مجدد بن برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا تغییر کرد. سرمایه‌گذاران می‌خواهند برنانکه رییس فدرال رزرو باقی بماند و سیاست نرخ پایین بهره را حفظ کند. این چشم‌انداز که سنا دور دوم ریاست را تایید نخواهد کرد، موجب ناآرامی بازارها طی هفته گذشته شد. روز دوشنبه برخی سناتورهای تاثیرگذار ازجمله ماکس بوکاس و دیان فینستین از حزب دموکرات اعلام کردند که از انتخاب برنانکه حمایت خواهند کرد و مشاور رییس جمهوری دیوید اکسلورد گفت برنانکه رای کافی برای تایید توسط سنا را دارد. دوره ریاست برنانکه روز یکشنبه به پایان می‌رسد و سنا قرار است این هفته برای انتخاب مجدد وی رای‌گیری کند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز پس از آنکه طی سه روز معاملاتی گذشته ۵۵۲ واحد سقوط کرد، روز دوشنبه ۲۴ واحد افزایش یافت. این شاخص ۸۸/۲۳ واحد یا ۲/۰ درصد رشد کرد و به ۸۶/۱۰۱۹۶ واحد رسید. شاخص استاندارد‌اند پورز ۵۰۰، ۰۲/۵ واحد یا ۵/۰ درصد افزایش یافت و به ۷۸/۱۰۹۶ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با افزایش ۵۱/۵ واحدی یا ۳/۰ درصدی روبه‌رو شد و در رقم ۸۰/۲۲۱۰ واحد ثابت شد.