گروه بین‌الملل- به دلیل کاهش بازراهای بورس آسیا و افزایش ارزش دلار، روز سه‌شنبه قیمت نفت به حدود ۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۳۲/۷۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۷۲ سنت افزایش در رقم ۲۶/۷۵ دلار ثابت شد. نگرانی‌ها درمورد اقدامات اخیر چین برای کنترل وام‌دهی بانک‌ها بر بورس‌های آسیا سایه افکند و موجب سقوط آنها در روز سه‌شنبه شد. ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی از مرکز مشاوره پوروین‌اند گرتز می‌گوید: چشم‌انداز رشد اقتصادی کند در چین اجتناب از ریسک را در بازارهای سهام افزایش داده و موجب شده است سرمایه‌گذاران به خرید دلار روی آورند.

تحلیل‌گران معتقدند گزارش‌های اقتصادی و درآمدی که طی این هفته در آمریکا منتشر می‌شود، نشانه‌هایی از چگونگی عملکرد اقتصاد به دست می‌دهند و روند قیمت نفت را تعیین می‌کنند. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه فوریه قیمت نفت کوره به ۹۴/۱ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۹۸/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۶۴/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۸۹/۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.