دنیای اقتصاد- روز دوشنبه قیمت نفت کاهش یافت و به حدود ۷۴ دلار رسید، زیرا ناآرامی در بازارهای سهام ادامه یافت که ریشه درسیاست پولی سختگیرانه‌تر چین و طرح آمریکا برای دشوار کردن قوانین بانکی دارد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۳۶/۷۴ دلار در هر بشکه رسیده‌است. روز جمعه شاخص‌ها در وال‌استریت بدترین کاهش سه روزه را طی ۱۰ ماه گذشته ثبت کردند. روز دوشنبه نیز اکثر بورس‌های آسیا با کاهش روبه‌رو شدند. قیمت نفت به ۷۴ دلار رسید

گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت کاهش یافت و به حدود ۷۴ دلار رسید، زیرا ناآرامی در بازارهای سهام ادامه یافت. دلیل این امر سیاست پولی سختگیرانه‌تر چین و طرح آمریکا برای دشوار کردن قوانین بانکی بود.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۳۶/۷۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۵۴/۱ دلار کاهش در رقم ۵۴/۷۴ دلار ثابت شد.

روز جمعه شاخص‌ها در وال‌استریت بدترین کاهش سه روزه را طی ۱۰ ماه گذشته ثبت کردند، زیرا این نگرانی وجود داشت که طرح اوباما برای محدود کردن بانک‌ها به سود آنها لطمه خواهد زد. روز دوشنبه نیز اکثر بورس‌های آسیا با کاهش روبه‌رو شدند. قیمت نفت به کمتر از میانگین ۲۰/۷۵ دلار طی ۱۰۰ روز گذشته، کاهش یافته است. به دلیل بحران مالی تقاضا برای نفت نسبتا ضعیف باقی مانده است.

تحلیل‌گران براین باورند که روند بازار نفت طی این هفته و با انتشار تازه‌ترین بیانیه فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره وهمچنین انتشار آمار فروش مسکن موجود در این کشور و تولید ناخالص داخلی برای فصل چهارم شکل می‌گیرد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مارس قیمت نفت کوره به ۹۴/۱ دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه فوریه ۹۵/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۳/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۹۲/۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.