گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه درمیان پیش‌بینی مبنی برگزارش ناخوشایند میزان ذخایر نفت آمریکا و نگرانی از محدودیت بیشتر وام‌دهی در چین قیمت نفت به کمتر از ۷۸ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه فوریه کاهش یافت و به ۳۹/۷۷ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۰۲/۱ دلار افزایش در رقم ۰۲/۷۹ دلار ثابت شد.

ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی در مرکز مشاوره پوروین‌اند گرتز می‌گوید «افزایش روز سه‌شنبه قیمت نفت از رشد ۱/۱ درصدی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ناشی شد. اما بازار نفت ضعیف باقی مانده است. درمورد افزایش قیمت نفت اغراق شده است و شاهد کاهش قیمت خواهیم بود چراکه پیش‌بینی می‌شود گزارش هفتگی دولت آمریکا نشان دهد میزان ذخایر نفت افزایش داشته است.»

نشانه ناخوشایند دیگر برای بازار نفت سقوط بورس‌های آسیایی به دلیل این خبر بود که دولت چین به بانک‌ها دستور داده است وام‌دهی را در روزهای باقی مانده از ماه ژانویه متوقف کنند. این امر نگرانی‌ها را افزایش داد مبنی براین که بهبود اقتصادی چین و تقاصای این کشور برای نفت ممکن است تضعیف شود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه فوریه قیمت نفت کوره به ۰۱/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۳/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به۵۵/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۳۵/۷۶ دلار در هر گالن معامله شد.