ایسنا- یک دادگاه کره جنوبی دیروز (چهارشنبه) یک استاد دانشگاه را به جرم جاسوسی برای کره شمالی طی تقریبا دو دهه گذشته به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. این استاد دانشگاه ۳۷ ساله که فقط با نام خانوادگی‌اش (لی) معرفی شده پس از نقض قانون امنیت ملی محکوم شد.

در حکم دادگاه سئول آمده است: لی به ملت خیانت کرده است و یک تهدید علیه امنیت ملی از طریق ارائه اسناد نظامی به کره شمالی و جاسوسی برای این کشور طی ۱۷ سال گذشته محسوب می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: دادگاه همچنین علاوه بر صدور حکم حبس، لی را به پرداخت ۳۱ میلیون وون (۲۸ هزار دلار) محکوم کرد.مقام‌ها گفتند: لی در سال ۱۹۹۲ زمانی که در یک کالج در دهلی نو درس می‌خوانده به استخدام حزب کمونیست کره شمالی درآمده است.براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی سپس دو بار به پیونگ یانگ سفر کرده و عضو حزب کمونیست شده و دست کم ۳۰ هزار دلار بودجه دریافت کرده است.پس از فارغ‌التحصیلی در کره جنوبی، وی به عنوان یک استاد دانشگاه مشغول به کار شده و یکی از اعضای شورای مشاوره اتحاد ملی شد، سمتی که به وی دسترسی به اطلاعات محرمانه را مهیا کرد.بازرسان می‌گویند وی سال گذشته دستگیر شد. اطلاعاتی که لی در سال‌های ۱۹۹۷ تا فوریه ۲۰۰۹ به کره شمالی داده شامل موقعیت تاسیسات کلیدی دولت و تاسیسات نظامی آمریکا و کره‌جنوبی می‌باشد.لی همچنین هنگامی که به عنوان یک افسر اطلاعاتی و آموزشی در ارتش در سال ۲۰۰۱ خدمت می‌کرده اطلاعات نظامی را به دست آورده است.