گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت افزایش یافت و به بشکه‌ای ۸۲ دلار نزدیک شد. زیرا افزایش در بازار سهام آمریکا اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه فوریه به ۶۷/۸۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۱۵/۲ دلار افزایش در رقم ۵۱/۸۱ دلار ثابت شد.

معامله‌گران نفت معمولا به بازار سهام به عنوان معیاری از اعتماد سرمایه‌گذاران به اقتصاد می‌نگرند و شاخص‌ها در اولین روز معاملاتی سال ۲۰۱۰ به دلیل بهبود بخش تولید در چین و آمریکا با افزایش روبه‌رو شدند. قیمت نفت همچنین به دلیل سرمای هوا در آمریکا افزایش یافته است؛ چراکه معامله‌گران معتقدند این امر موجب افزایش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی همچون نفت کوره خواهد شد. موسسه تحقیقاتی ریتربوش‌اند اسوشیتس در گزارشی عنوان کرد، «اگر روند صعودی بازار سهام درمیان کاهش ارزش دلار ادامه یابد، قیمت نفت نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.»

قیمت نفت از اواسط ماه دسامبر تاکنون حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه فوریه قیمت نفت کوره به ۱۹۶/۲ دلار در هر گالن رسید و بنزین ۱۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد. در لندن قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه به بشکه‌ای ۴۶/۸۰ دلار رسید.