گروه بین‌الملل- وال‌استریت سال ۲۰۰۹ را با کاهش به پایان رساند، زیرا سرمایه‌گذاران اطمینان داشتند که اقتصاد رو به بهبود موجب خواهد شد دولت اقدامات محرک اقتصادی خود را متوقف کند. اما شاخص‌ها با خارج شدن از بحران مالی و رکود اقتصادی، بهترین سال خود را از سال ۲۰۰۳ تاکنون ثبت کردند. معاملات روز پنجشنبه که به دلیل تعطیلات حجم اندکی داشت، پایان مناسبی برای سالی پرهیاهو بود. در اوایل ماه مارس به دلیل بدبینی فزاینده سرمایه‌گذاران شاخص‌ها به پایین‌ترین سطح خود طی ۱۲ سال گذشته رسیدند، اما سپس به دلیل افزایش نشانه‌ها مبنی بر بهبود اقتصادی شاخص‌ها رشد کردند و بزرگ‌ترین بهبود وال‌استریت از زمان رکود بزرگ تاکنون رقم خورد. در آخرین روز سال نشانه‌های بیشتر از بهبود در ابتدا سرمایه‌گذاران را خوشحال کرد اما سپس سرمایه‌گذاران در این مورد که اقتصاد بتواند بدون کمک دولت رشد کند نگران شدند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴۶/۱۲۰ واحد یا ۱/۱ درصد کاهش یافت و به ۰۵/۱۰۴۲۸ واحد رسید. این شاخص طی سال ۲۰۰۹، ۶۶/۱۶۵۱ واحد یا ۸/۱۸ درصد رشد کرد.

شاخص استاندارد ‌اند پورز ۵۰۰، که افراد حرفه‌ای آن را به عنوان بهترین معیار بازار سهام در نظر می‌گیرند، ۳۲/۱۱ واحد یا یک درصد کاهش یافت و به ۱۰/۱۱۱۵ واحد رسید. شاخص استاندارد ‌اند پورز سال را با افزایش ۸۵/۲۱۱ واحدی یا ۵/۲۳ درصدی به پایان رساند.

شاخص نسدک کامپوزیت نیز ۱۳/۲۲ واحد یا یک درصد سقوط کرد و به ۱۵/۲۲۶۹ واحد رسید. به دلیل بهبود در بخش تکنولوژی شاخص نسدک کامپوزیت سال ۲۰۰۹ را با ۱۲/۶۹۶ واحد یا ۹/۴۳ درصد افزایش به پایان رساند. در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۰۲/۸ واحد یا ۳/۱ درصد کاهش یافت و به ۳۹/۶۲۵ واحد رسید. این شاخص سال را با افزایش ۲/۲۵ درصدی به پایان رساند.

این خبر که تقاضای هفتگی دریافت مزایای بیکاری به کمترین سطح از جولای سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است موجب افزایش شاخص‌ها در ابتدای معاملات شد اما این افزایش از میان رفت چراکه معامله‌گران با همان سود دفاتر خود را بستند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد تعداد تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری طی هفته گذشته ۲۲،۰۰۰ مورد کاهش یافت و به ۴۳۲،۰۰۰ مورد رسید. تحلیل‌گران افزایش تقاضا را پیش‌بینی کرده بودند. تعداد کارگرانی که همچنان به دنبال دریافت مزایای بیکاری هستند نیز ۵۷،۰۰۰ نفر کاهش یافت و به ۹/۴ میلیون نفر رسید. خارج از آمریکا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۳/۰ درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه کمتر از ۱/۰ درصد افزایش یافت. بورس‌های آلمان و ژاپن به مناسبت سال نو بسته بودند.