سرباز افغان سرباز آمریکایی را کشت

گروه بین‌الملل- دیروز یک سرباز افغان به یک سرباز آمریکایی و دو سرباز ایتالیایی آتش گشود که در نتیجه آن سرباز آمریکایی جان سپرد و دو سرباز ایتالیایی مجروح شدند.

بنا بر اظهارات ژنرال خیر محمد خاوری، افسر ارشد مستقر در غرب افغانستان، این سرباز در پایگاه مشترک نیروهای خارجی و نیروهای افغان به سمت دو سرباز ایتالیایی و یک سرباز‌ آمریکایی آتش گشود.

در این حادثه یک سرباز آمریکایی کشته و دو سرباز ایتالیایی مجروح شدند. این فرمانده ارتش افغانستان در بادغیس به بی‌بی‌سی گفت که سرباز مهاجم افغان نیز در تیراندازی متقابل زخمی و به یک بیمارستان نظامی منتقل شده است. سرباز مهاجم از مناطق شمالی افغانستان در این پایگاه حضور داشته و دارای سوابق مشکلات روانی است.

یک سخنگوی نیروهای ناتو نیز اظهار داشت، نیروهای خارجی و افغان هم‌اکنون در حال انجام تحقیقات در خصوص این حادثه هستند. هر دو سرباز ایتالیایی که از ناحیه‌ دست و پا مجروح شده بودند اکنون به پست‌های خود برگشته‌اند. در گذشته هم گزارش‌هایی از تیراندازی نظامیان افغان و خارجی به سوی یکدیگر انتشار یافته که در مواردی کشته و زخمی هم برجای گذاشته است.از جمله در ماه گذشته، پنج سرباز بریتانیایی در اثر تیراندازی یک سرباز افغان جان خود را از دست دادند.